Zpět na článek

Diskuze: Age of Empires III: Definitive Edition

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 12. 2020 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jsoucno: Battlefleet Gothic jsem zkoušel a bylo to na mě příšerně pomalé, a to mám WH40K rád :D

Když už je řeč o 40K, tak doporučuju Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War, je to tedy 4X, ne RTS, ale je to fakt povedené.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
2. 12. 2020 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanK47: O Urban Strife jsem neslyšel. Díky za info. Snad se to povede.
Já nedávno oprášil Jagged Alliance 2 s modem 1.13. Akorát to moc nedávám, je to masakr. U JA2 mi dost chybí úrovně terénu. Jen zem a plochá střecha. Ale celkově samozřejmě vynikající hra.

@catmeows: Může být, i když to není můj šálek kávy a taky už je to pár let. Pak je tu spousta budovatelských. Ty mají docela potenciál k rozvoji a vstup na neznámá území.

veselykralicek
veselykralicek
Level 1 Level 1
4. 12. 2020 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak už to hraju, ale dvojka teda za mě byla o hodně lepší..

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
2. 12. 2020 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: S převodem tahového (DnD) systému do realtimu válčil už stařičký Eye of the Beholder. Ten z principu věci musel být realtime (když nechtěli jít cestou Wizardry), ale oproti původním realtime dungeon crawlerům (Dungeon Master) byl hrozně neohrabaný - hra v podstatě brutálně lagovala. Plošná kouzla v BG jsou kapitola sama pro sebe, nevím, proč do toho tehdy šli.
Nejlépe provedený pozastavovaný realtime byl snad v české UFO trilogii, i když i tam se muselo dávat sakra pozor na používání relativně pomalých raket. Naopak pro hry s významným bojem na blízko (BG, Pillars of Ethernity) mi nevyhovoval. Tam jsem vždy skončil s řadou tanků vepředu a střelci v druhé linii. Sesílače jsem nikdy nedokázal rozumně využít.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
2. 12. 2020 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: A přitom v BG3 a jiných DnD (nebo Pathfinder) hrách je tahový boj podle mně mnohem lépe vybalancovaný, což dává smysl, předloha je taky tahová.

Krásně je to vidět v Pathfinder Kingmaker, kde má hráč na výběr mezi tahy a real time, kde v tahovém boji jsou najednou plošná kouzla mnohem použitelnější, jelikož v reálném čase od momentu kdy dá hráč příkaz a do momentu kdy to postava vykouzlí jsou nepřátelé úplně jinde, což se v tahovém boji nestává.

Přijde mi, že když to hraju v realtime, tak mám tendenci se víc zaměřit na mlátící postavy a víc kašlu na mikromanagement a nějaké lepší taktizování pomocí kouzel a mágové končí jako buffovací mašiny.

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
2. 12. 2020 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@catmeows: no, to zrovna nevim. Ja jsem tomu veril, a ani mne tak nevypeka uplne obtiznost, jako ty cile - ten limit je obcas hodne sileny

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
2. 12. 2020 04:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jsoucno: No jo no. Podle mě trend RTS dojel na tom, že v daném žánru je těžké vymyslet něco nového a lidi to prostě omrzelo. Oproti tomu dnes nejoblíbenější žánr akční RPG se dá kombinovat na spoustu způsobů, okořenit příběhem a atmosférou a obalit do detailní grafiky. I když je to nakonec v jádru pořád to samé.
No a na tahové strategie už jsou už lidé nejspíš líní, když počítače zvládnou real time. Ani v RPG nejsou tahové souboje moc vidět a když je Lariani nacpali do BG3, spousta lidí to neskousklo. Jo, jednou za čas je nová Civilizace, něco od Paradoxu nebo X-COM. Aspoň, že tak.
Na Spellcross taky rád vzpomínám. Před pár lety jsem ho zkoušel, ale tak v půlce jsem to vzdal především kvůli bugům (holt není k dispozici legální opathovaná verze s podporou moderních systémů). Jinak se ale pořád hraje slušně.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
2. 12. 2020 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Už jsem se bál, že jsem jediný, kdo vzpomíná na českou trilogii UFO a komu se hry a jejich systém líbily. První díl jsem dohrál 2x, druhý díl jsem skončil prý někde za půlkou a poslední díl mi tedy už úplně nesedl - zkusil jsem jednou a neustále jsem bojoval s tím, že nepřátelé byli technologicky příliš vyspělejší než já, takže jsem to nakonec vzdal. Nevím, co jsem dělal špatně.

catmeows
catmeows
Level 1 Level 1
2. 12. 2020 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Smaug, Roman4K: They are billions není špatná RTS.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
2. 12. 2020 06:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Vidím to také tak, ze strategií se držela dlouho série Total War, ale ty klasický zmizely. Už Dawn of War 2 se hodně odklonilo od původního konceptu. Já nedávno tak oprášil Generals, Middle-Earth a další.

Z tahovek hodlám oprášit Jagged Alliance 2 a Silent Storm. Z novinek se pak těším na Urban Strife, to vypadá nadějně a blízko Jagged Alliance 2.

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
1. 12. 2020 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja bych bych chtel remaster Rise of Nations, to byla strategie jak vino !!!
Obecne je ale zajimave jak se ty trendy meni. Drive vychazelo nekolikr rts strategii do mesice, a dneska skoro nic co re rok dlouhy.

Jaaj, jak ja bych si zahral neco jako RUSE, Armies of Exigo, Heagemonia, KKND nebo desne tuhou zalezitost SpellCross.

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
3. 12. 2020 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ufo jsem hral snad jednicku a dvojku. Ty byly fajn, ke trojce jsem se uz nejak nedostal. Bavila mne velka paleta zbrani, ktera se dala pouzivat, to bylo super.

Kazdopadne je skoda, ze dneska moc strategii uz nevychazi. Posledni, co jsem hral, a nejak i vypadalo, ze za neco stoji, tak je Battlefleet Gothic 2, TW: Warhammer 1&2, Anno 1800.

A remake na Ejdze mne moc neuhranul teda.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
2. 12. 2020 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanK47: Taky jsem rád, že nejsem sám :-) Mám ty hry rád, ale bohužel všechny měly dost nepříjemné vlastnosti:
Jednička měla nesmyslně monotónní dobývání nepřátelských základen (i když jiné mise byly krásně různorodé s úžasným prostředím a atmosférou).
Dvojka hrozně opakovala mise. Bylo tam vážně jen pár map pořád dokola. Navíc strategická část byla otravná.
Trojka mi přišla nejvyladěnější (i když máš pravdu, že nebyla lehká), ale podle mě si to zkazila závěrem, kde nebyla možnost rozumné diplomacie a výběru spojence. Mapy se taky dost opakovaly, ale aspoň se to trochu měnilo, jak postupovala teraformace. Rozmanitost prostředí ale mizerná, holt Mars, no. Pokud jde o silné nepřátele, tak jsem si počkal na dodávku několika megazbraní ze Země a s těmi to šlo.

veselykralicek
veselykralicek
Level 1 Level 1
2. 12. 2020 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Jagged Alliance 2 mi nesahejte! To je klenot u bez modů.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 12. 2020 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jo, dvojka dostala hrozně moc let vývoje, asi 4 datadisky a hromadu bugfixů. Navíc má aktivní komunitu a hromadu modů.

Tomu trojka, na kterou většina lidí kašlala už tehdy, nemůže konkurovat.

Reklama
Reklama