Age of Empires 2 má možná nejlepší rok
Kdy zažívala značka Age of Empires největší slávu? Bylo před dvaceti lety? A nebo se má nejlépe teď? Pokud vám položená otázka přijde postavená na hlavu a svorně byste tvrdili, že samozřejmě ve zlaté době strategií na přelomu tisíciletí, možná byste byli překvapeni, jak dobře si série vedla i v uplynulých 365 dnech. Protože poslední Age of Empires prožilo takřka neuvěřitelný rok.
Pokud se omezíme na druhý díl série, ten dost možná zažil ten nejlepší rok v historii. Může za to několik faktorů. Předně, HD vydání hry z roku 2013 hraje kontinuálně čím dál více lidí. Byl to ale až mix definitivní edice vydané loni s karanténími opatřeními posledních měsíců, který stvrdil, že úspěšnější strategie v současné době na trhu pravděpodobně není.
Na Steamu jde o suverénně nejoblíběnšjí real-time strategii. Jak Definitive Edition, tak HD edice z roku 2013 jsou v číslech vysoko nad nejbližším vyzyvatelem, kterým je Company of Heroes 2. V dubnu se průměrný počet hráčů držel na úrovní padesáti tisíc hráčů. V polovině měsíce se loňská definitivní verze vydrápala na nejvyšší peak v jejich počtu, když dosáhla na – bez pěti hráčů – šedesát tisíc. Historicky se tak Age of Empires 2 vejde mezi 150 největších peaků v počtu hráčů v historii.
Hru hraje aktuálně více hráčů než třeba free-to-play War Thunder nebo Stardew Valley. Počet hráčů je přibližně na úrovni Path of Exile. Průměr je přibližně na úrovni Civilizace VI, právě teď se nachází ve společnosti Red Dead Redemptionu 2 nebo Borderlands 3. Obě verze se jsou bezpečně usazené ve stovce nehranějších her. Ačkoliv je nyní definitivní edice přibližně v polovině a HD verze z roku 2013 ještě níže, v součtu by se dle denního maxima dostaly přibližně mezi první patnáctku her.
Se statistikou o nenápadném hráči na trhu přišel magazín PC Gamer, který dále dodává, že Age of Empires zapne dle vývojářů každý měsíc přes milion hráčů, což je informace ještě z doby, než se celý svět ponořil do karantény a usedl k počítači. Letošní turnaj v Age of Empires bude mít navíc největší prize pool od roku 2002. Vlastně tak není divu, že se Microsoft do předělávání starších dílů pustil a že se rozhodl značku oživit s dílem čtvrtým. Ten by mohl vyjít už letos, pravděpodobně se ale dočkáme až příští rok.