Je strašně dobře, že některá herní média dávají prostor i druhé názorové straně. Vypnout mozek (a nebo naopak zapnout v jiném režimu), to se taky počítá a proč se stydět za to, že hra, která mi to nabízí, se mi líbí, žéjo. Ale u těchto druhých pohledů by měl člověk brát v úvahu možnost, že budou totálně mimo. Nemyslím tím, že Ghosts jsou nutně zavrženíhodná hra: Ale inovace, ať už dobrovolná nebo "aby se neřeklo," je přece motorem dalšího vývoje her a mnoha dalších odvětví. Prodávat lidem v jiné krabici stále stejný produkt je zlodějna. Nevím, jestli je to případ součaných CoD, ale argumentovat tím, že kupovat furt to samý je vlastně OK, to je na pováženou.
Je škoda, všechny hry takhle zjednopytlovat - i když úplně chápu, co se autor snažil vyjádřit. Ale dá se to říct i daleko jednodušejc: Štve mi, že když někdo vydá hru, která zaznamenala úspěch, chce si nahrabat znova. Jenže to není případ všech jmenovaných - co třeba takový Elderscrolls (jen tam mimochodem, není to "Scroll" ale "Scrolls = svitky"), vyjdou jednou za uherský salám a ZeniMax má od kapsování teď spíš Fallouty. Nebo Guild Wars - to už si snad děláte legraci. Hodit do pytle všechny hry, jen proto, že tam mají dvojku (trojku, čtverku a-t-d.)? Schválně, zkusíme si test: Co by se stalo, kdyby dneska oznámili Outcast 2, ICO 2? Nebo si prostě za vaši srdcovku dosaďte dvojku... Líbilo by se vám to že? Těšili byste se jako malý klucí, že se JEŠTĚ jednou podíváte do světa, kde vám bylo tak dobře.
Nesnažím se chrabrýma kecema říct, jak hrózně s panem Znechutilem nesouhlasím, já vlastně tentokrát nesouhlasím jen trochu. Dokonce se to dalo číst i bez sledování filmů Blbý a blbější a Zohan: Krycí jméno kadeřník jako průpravou.
Naprosto nesouhlasím. Před lety v Levelu někdo napsal: ...A tihle recenzenti si pak spravují ego na hrách z východu...Je to zrovna váš případ, že pane "recenzente". Že mi Zlověd občas naštve, ale nikdy takhle: Pánové z Deep Shadows měli rozpočet asi jedné setiny třeba proti Cryteku a dokázali udělat hru, která se dá v pohodě hrát, je dobrá, originální a kdyby líp zamaskovali, že engine pochází z dob Codename:Outbreak, nevytýkal bych jí nic. Ale ono je to hrdinství si na hře z blbýho východu takhle poupravit ego, co? Abyste zas příště ňákýmu kodíkovi mohl dát aspoň osmičku - já vim, vono se to pak večer líp usíná s vědomím, že jsem správnej přísnej recenzent. Jsem línej, nevrlej a hry mě z 99% nebaví (mluvím o průřezu produkcí), ale těch pár her, které jsem dohrál jednou, podruhé (nebo se dohrát nedají), mi přirostlo k srdci. Kdybych teď neměl hrozně málo času, stalo by se tak i u Precursorů. Naštval jste mě, pane zprofanovanej, sebestřednej, nedomýšlivej (spíše slepej - kde měli vzít peníze na orchestr?) a ingorantskej (že si ztěžujete na to, že nebyli s to hru vydat jinde, než v Rusku a na Ukrajině - a neexistuje tu náhodou někdu, komu se říká vydavatel, který většinou určí, kde se hra vydá?!). Ještě že nejsem váš šéfredaktor, už byste si hledal práci. Tfůj, to se mi ulevilo.
Lidské pokolení je z nemalé části úplně blbé. To mohu říci jako Homo sapiens a nemusím na to mít universitu. Je zbytečné cokoli doplňovat, ale učiním tak: Zprávy na Nově mají úspěch, protože zpracovávají svět přesně téhle části, Blesk dělá to samé a nelze se na tyto části segmentu zlobit - část lidí jen pochopila, jak se dělá buisness (tohle slovo jsem ještě v životě nepsal :-) ). Je to o ztrátě sebeúcty - děláte věci falešně hluboké, protože u piva jsou sakra hluboké, děláte věci populární a zábavné (u kterých se nemusí myslet), protože část lidí nechce myslet. A pak je tu skupina, která sem nikdy neklesne - to jsou ty servery, které neznáme, protože jejich provozovatelé si nevydělají ani na slanou vodu (bla. bla. bla.) ...A velké herní firmy, ačkoli schopny produkovat originální hry a projekty, které fakt stojí za to, rozhodly se tváří v tvář době (pravda, dost relativní pojem) definitvně vykašlat na sebeúctu - a výsledkem jsou poskakující tygříci a další přepíčené (ne, admine, to není sprosté slovo) sarapatičky. Ztratili sebeúctu a docela slušně vydělávaj. Z Microsoftu se stala Nova a ze Sony Blesk, nebo naopak?
Šéfe, co ten popisek? "Jízda po okreskách"?! Ještě jsem neviděl okresku s tolika pruhy...ale to je asi v pořádku, Burnout Paradise 1 a půl se teda poved...
Že se tak hezky hádáte, musím se taky připojit: Je fakt trapný, že někdo musí urážet určitou hudbu, jenom proto, že mu přijde špatná (mě věru taky - a co poslouchám, stejně nezjistíte). Je ale dobře, že stoupá počet odpůrců všech "kodíků" a jim podobných her. Škoda, že je stále ještě hodně lidí, co si rádi chodí "zastřílet do tunelu"...