Tak hlavne aby to zas nebylo jen pozlatko jako v pripade DAI, ktere sice predstavilo krasne a rozmanite lokace, ale uz v nich nebylo moc co smysluplneho delat. Z dosavadnich vyjadreni tvurcu mam vsak obavy, ze se hra vyda podobnym smerem jako DAI, ktere sice na prvni pohled vypadalo jako super hra, ale pak se ukazalo, ze co se hratelnosti tyka, je to akorat lehce lepsi prumer. Snad se pletu a ME nabidne vic nez jen pekne scenerie.
@Ocelotr2.0: S timhle ja zas problem nikdy nemel, az u DAI. Driv ten celek vzdy daval smysl (ano, i u nehotoveho DA2), jednotlive casti do sebe zapadaly, vzajemne se doplnovaly a i po rozpitvani byly solidni (zaclo to haprovat az u DA2 a jistejch aspektu ME3). Bohuzel u DAI se tvurci chteli nejspis zavdecit az moc lidem a vysledek je tak trochu jako kdyz pejsek a kocicka varili dort.
@Ocelotr2.0: Ono DAI neni vylozene mizerna hra, zvlast po nekolika patchich, ale ani zdaleka to neni to, co to mohlo byt a co nam bylo prezentovano. Bohuzel byla venovana vetsi pozornost kvantite nez kvalite, coz treba u ME (nebo DAO) jsem mel pocit presne opacny. Radsi si holt zahraju skvelou koridorovku, ktera me v jistejch ohledech bude omezovat, nez open world hru s tunama veci na sbirani a opakujicima se questama bez valneho smyslu.
Moc bych si pral, aby nove ME byla super hra, hlavne hratelnosti a pribehem (je mi uplne sumak, jestli hra bude hezci nez SW:BF nebo ne), koneckoncu je to moje nejoblibenejsi herni serie, ale uz ani BW neverim natolik, abych si hru predobjednal.
@red-icius: V podstate ti to uz shrnul Mitsurugi, ale jelikoz jsi reagoval na muj komentar, tak ti odpovim taky ;) Nejedna se o rok nebo o nedejboze dva roky stare video, videa a screeny ze hry se objevovaly prubezne a najednou se velice kratce pred vydanim zjistilo, ze hra asi nebude vypadat tak, jak nam cele ty dva roky v kuse bylo prezentovano. Ano, padny duvod k tomu nejspis meli, ale jak jsem rikal, v tom pripade by bylo ferove to hracum oznamit a vysvetlit hned a ne s tim teda jakoze prijit az po launchi, kdyz uz se neda zpochybnit, ze hra vypada jinak. Logicke z business hlediska, ale neferove vuci hracum, at uz ted duvod byl jakykoliv ;)
Tohle neni jen o tom chtit se citit nasrany. Opravdu nemuzes mit nikomu za zle, ze se po zkusenostech s AAA hrama z poslednich let nasrany citit muze :) Osobne se v tomhle pripade nasrany ani necitim, hra snad po vsech strankach dopadla skvele, jen poukazuju na to, ze podobne jednani neni fer a holt u CDP to vycniva trochu vic nez treba u Ubi / EA / Acti :)
Je to pekna vize, ale obavam se, ze tohle se normou nikdy nestane :) Pokud teda nedojde k nejakemu crashi celeho AAA videoherniho prumyslu, kdyz lidem uz praktiky major publisheru zacnou poradne lezt krkem.
A ano, ty DLC zdarma do Zaklinace jsou jen drobne pridavky, ale i za tyto drobne pridavky si ostatni vydavatele nechavaji zaplatit treba 5€, jako napr. DLC do DAI s brnenim na kone...
Pritom jedine, co by jim stacilo, je predelat Maria a Pokemony na iOS a Android, prodavat to tak za 5€ a lidi by jim utrhali ruce, jakej by o to meli zajem... Proc to ale delat jednoduse, kdyz to jde delat slozite :)
imo se GTA ani jina hra pred CoD nedostane, nema to nic spolecneho s kvalitou vysledneho produktu, ale s tim, ze CoD fanboyove si hru koupi, i kdyby byla sebehorsi :) daleko vic me ale zajima, kdo si pak odnese titul "Hra roku" :P
@RedSun: DLC holt dneska vydelavaj vic, (clovek si radsi koupi mensi a levnejsi balicky nez jeden vetsi a drazsi, i kdyz ve vysledku zaplati o neco vic), a snaze, rychleji a levneji se dostanou od vyroby k zakaznikovi, tak proc by se nekdo paral s datadiskama :)
@Kazirk: to uz tak dneska byva, normalni hraci cekaj a pirati uz vesele stahuji a hraji, maloktera hra vydrzi aspon nejakou dobu, kdyz prezije treba tyden, uz je to pomalu zazrak :)
sak takhle to podobne bylo i s Cerberus Networkem v ME2 a nejak si na zadnou vlnu kritiky nepamatuju :) kdo si koupil novou hru (at uz pres net nebo v obchode), tak kod dostal (pokud u toho omylem nebyl, stacilo napsat na EA support), kdo si ji koupil v bazaru, kod uz samozrejme nedostal a mohl si ho dokoupit za BioWare body... mozna je rozdil ve zpusobu fungovani EA acc a BSN, netusim
jinak, ja nevim jak vy, ale ja ty vyvojare / distributory docela chapu, vyvoj hry neni levna zalezitost a herni byznys je byznys jako kazdej jinej... z bazaroveho prodeje nemaji nic... jestli to este nejak porusuje licencni ujednani, to uz nevim
Way to go EA, ta spolecnost se proste nepouci. Asi uz jejich corporate leadership zapomnelo, jak skvele jim pred 2 lety dopadlo always online pripojeni u SimCity... tak skvele, ze i tehdejsi CEO odstoupil.
A pro vsechny, kdo se tu snazi argumentovat rokem 2015 nebo stalym pripojenim - je to sice k neuvereni, ale na svete existuji take mista, kde internet zas az tak staly neni a kupodivu techto mist je porad vic. Navic hra by podle vseho nemela byt ciste online zavodni hrou, takze neni jediny duvod proc always online nutit vsem. Jake benefity ma nutnost byt neustale pripojen pro single player hrace? Absolutne zadne. Jediny duvod, proc tu always online bude, je $$. Stejne jako kdyz v minulem roce EA prislo s hvezdnym Denuvo DRM.
Co se ale divim, je to EA, ktera spolecne s Ubi, Acti, WB, Capcomem, atd. jedna s kazdym PC hracem jako s piratem :)
Jak pise Hondlis. Je sice fajn, ze o tom CDP mluvi alespon ted, ale mnohem ferovejsi vuci hracum by bylo o tom mluvit jeste pred vydanim hry. Problem neni ani tak samotny downgrade, hra navic porad vypada dobre, problem je to, ze se to deje v tichosti a v domneni, ze si toho hraci nevsimnou. A bohuzel za poslednich par let tu bylo plno pripadu, kdy se nas vyvojari snazili obelhat at uz hezci grafikou nebo slibama o tom, co ve hre vsechno bude. Nerikam, ze se o to snazili i ted v CDP, ale nikdo nemuze mit za zle hracum, ze po zkusenostech s hrama jako WD, AC:U, DAI, atd. jim podobne praktiky lezou krkem.
Drakee: tjn, u vojandy jsou desne dulezite :)) nehlede na to, ze ma na sobe armor
a k otazce ohledne pripadne filmove adaptace: imo by urcite zustali u muzskeho hrdiny, kde se nabizi vetsi mnozstvi moznych protagonistu, kteri by ten film utahli, nehlede na to, ze kdyz se rekne "Commander Shepard", vetsina lidi si predstavi na kratko ostrihaneho borce nebo rovnou Marka Vanderloo :)
nic moc teda, v EVE Online si nekteri s postavama vyhrali este vic, viz treba http://image.eveonline.com/Character/90300565_512.jpg - takhle vypada vytvor v mocnem character creatoru :)
Mr.sugar: komentare typu "EA je pro me symbolem nekvalitnich her, atd" vylozene zboznuju... hry jako Dragon Age, Mass Effect 2 jsou opravdu strasne nekvalitni :) jen sklizely jednu cenu "hra roku" a "rpg roku" za druhou, ale to je urcite vsechno podplaceny, co :)) a pak se staci podivat na pripravovany hry jako Mass Effect 3 a hlavne Star Wars: The Old Republic... ale jasne, EA je silene zla, z nebohych hracu prachy zdimajici korporace :))
Tak samozrejme, ze misto policku budou premie, protoze CoD fanboyove si hru koupi v kazdym pripade, prodeje pujdou do milionu a v Activision si zas muzou mnout ruce :)
ale celkem sranda je se na metacritic podivat ne na critic reviews, ale na user reviews, tam uz v prumeru devadesatkova hodnoceni nesbira... a ani prumerna hodnoceni :)) 2.5/10 na to, ze je to AAA titul? imo nic moc (a to jsou konzolisti este mirni, PC verze ma zatim 1.4/10) :)
spiderso2: tjn, podobnej problem je tu i s Dragon Age 2, "fanousci" prskaj, protoze se hra vydala jinou cestou nez jeji predchudce... kdyby vsak hra okopirovala DAO, tak by to mozna spoustu lidi potesilo, ale na co by tu takova hra byla? krom zdimani penez na nic... ono je opravdu tezky se nekomu zavdecit :))