Nic tu není

Uživatel nemá žádné hry

Komentáře

Opitz
Opitz
Level 1 Level 1
30. 5. 2008 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nehledě na to, že to byli právě důstojníci Wehrmachtu, kteří se několikrát a bohužel marně pokoušeli zabít Hitlera... ten poslední pokus nakonec taky nevyšel a jako trest pro Wehrmach Hitler stanovil, že se nebude salutovat po staru, ale nacistickym pozdravem... to jsou veci, co?
a mimochodem, Wehrmacht nebyl prohlasen za zlocineckou organizaci jako to bylo v případě NSDAP nebo SS... Dva vysocí důstojníci byli odsouzeni - Keitel a Jodl - oba dva mimochodem měli "čestné" členství v NSDAP...

Opitz
Opitz
Level 1 Level 1
30. 5. 2008 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já vám jaksi asi nerozumím - o co vám vlastně jde? o to, abychom vyjádřili souhlas s autorem, že všichni Němci můžou za válku a proto bychom na to neměli zapomínat? OK... Pokud to takhle vidíte i po 60. letech od skončení války, OK...
Dle mého názoru, je ale autor velmi, opravdu velmi naivní a asi nikdy nesloužil v armádě a už vůbec ne v armádě, která nakonec vstoupí do války...
V armádě je jeden poslední vojín akorát velký hovno a pokud neuposlechne rozkaz nebo začne jenom zdrhat, když je velen útok, tak ho prostě jeho přímý nadřízený může zastřelit. Okamžitě a bez soudu. tak to je, tak to bylo... nevíte o čem mluvíte, požadujete po lidech to, čeho nejsou schopni. Posuzujete Německo 20.let minulého století přes sklíčka postmoderních mladíků, kteří dokáží zrelativizovat i svůj vlastní nos mezi očima, doma v teple u kompů, s plnou ledničkou a sociálními jistotami o které jste se navíc vůbec nezasloužili. Neexistuje nic jako národní souhlas nebo národní či kolektivní vina... Vždy se dá najít konkrétní viník a je na soudu jej odsoudit. Žádný národ, třeba ten český, který se navíc měl za války jako prase v žitě a to tak moc, že nakonec musel zahraniční odboj odbouchnout Heindricha. vzpamatujte se - nějaký Terezín nebo odsun Židů Čechům žíly fakt netrhal, protože tenhle národ mohl taky třeba jet hned za nimi, že ano, tak žádný národ nemá právo dávat kolektivní vinu na jiný národ... Němci zaplatili za válku opravdu velikou cenu, ale jak vidím, spousta z vás by byla radši, kdyby je v té válce rovnou vyhladili... Ale dnes by se nadávalo zase na někoho jiného.. třeba na Italy nebo Japonce...
Ale proč nezajdete dál, proč neobviníte z toho bordelu, který vyvrcholil válkou třeba Francouze, kteří na Němcích požadovali takové reparace, které Německo nakonec uvrhlo do hospodářské krize a díky tomu tam dostal šanci ultranacionalismus v podání NSDAP? Není to tak jednoduché, opravdu... Historii píšou vítězové, ale dělat ze všech Němců a jejich potomků démony, kteří všechno způsobili, to už dnes nemá v Evropě místo..

Opitz
Opitz
Level 1 Level 1
30. 5. 2008 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pro Janchor: já jsem tu nikde netvrdil, že je Wehrmacht jediný bez viny, určitě museli mnohokrát podlehnout situaci a chovali se jako zvěř. ale tak se chovali všichni včetně bojujících Čechů, viz můj příspěvěk o československých legiích - Legií se báli nejprve Němci a potom i bolševici a to ne proto, že měli růžový uniformy s kytičkama ve klopě... co vlastně chceš? chceš obvinit každého německého vojáka za zvěrstva, které napáchala SS tisíc kilometrů od jeho pozic? Já jsem se na rozdíl od tebe bavil s veteránama z Wehrmachtu a to co povídají není nic z toho, co píšeš ty... Jeden byl nabíječ kulometu a mezi vlnama musel rozkopovavat hromady mrtvol a v krytu byli po pas v krvi... To ty nikdy NEMŮŽEŠ pochopit. Takže neřeš, kdo je vinný, a za i oni... asi si to představuješ tak, že se měli od toho Stalingradu asi vydat po svejch zpátky domů, protože je válka fuj a Hitler blázen... Oni to veděli. Jenomže to byli vojáci, Wehrmacht si zakládal na profesionalitě svých vojáků... Píšu tu fakta - do atentátu na Hitlera nebyl ve Wehrmachtu jediný nacistický důstojník. Tak si o Wehrmachtu a jeho historii něco přečti, Keitel a Jodel byli v Norimberku souzeni a měli čestné členstvi v NSDAP. Až v roce 1944 byly změněny zákony tak, že členství v NSDAP nebylo překážkou pro důstojníky Wehrmachtu...
tak studuj, studuj,... to čím argumentuješ, to do nás cpali komanči, když jsem byl děcko...

Opitz
Opitz
Level 1 Level 1
30. 5. 2008 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chce mi snad autor namluvit, že pokud voják svou odvahou a hrdinským činem zachrání svých 10 spolubojovníků před zajetím, zraněním nebo smrtí, tak se to nepočítá, protože všichni bojovali na špatné straně?
Myslí si snad autor, že má voják, v okamžiku kdy kolem něj lítají utržené hlavy, končetiny a střeva, čas filozoficky rozjímat nad zrůdností nacismu nebo bolševismu?
Myslí si snad autor, že voják má prostě jednoho dne provést rebelii a obsadit kasárna, techniku a provést puč, pokud dojde k přesvědčení, že politické elity jeho země, dělají něco špatně?
Jistě, určitě bylo možné, že někteří vojáci Wehrmachtu byli zároveň i členy NSDAP, ale to samé můžete dnes říct o Američanech, kteří jsou členy americké Republikánské strany - jsou tito vojáci zodpovědni za to, co se děje v jednom vězení, o kterém v životě neslyšeli(až potom, co to vyšlo najevo v médiích).
Do atentátu na Hitlera neexistoval ve Wehrmachtu jediný důstojník, který by byl členem NSDAP... Kolik důstojníků na straně SSSR bylo komunisty, kteří již v té době měli na svědomí milióny životů svých vlastních, ale méněcenných, občanů? Ve Wehrmachtu to byl kategorický zákaz, který byl posléze změněm na "nedoporučuje se". Proč si asi autor myslí, že nakonec muselo vzniknotu SS a Waffen SS? protože Wehrmacht byl nechutně apolitický! Proto!

Prostě to není tak jednoduché a černobílé a Wehrmacht zlo, protože bojovalo za zlo a ti, kteří bojovali proti nim jsou dobro, protože bojovali za dobro(třeba to komunistické)...
Nehledě na to, že takový Harris také neměl své svědomí čisté, když přišel se strategií kobercových náletů na německá města, která byla vesměs přelidněno civilisty. Ale on mohl, že ano, protože si Němci začali... Stejně tak atomovou bombu na Hiroshimu a Nagasaki mohli, protože si nezačali... Takhle to ale vidět nelze.
Válka je prostě humus a hledat v ní spravedlnost je nesmysl... Potrestání viníků utrpení a smrt miliónů byla stanoveno u soudu v Norimbergu...
A pokud vím, žádné hry, ve kterých by si hráč mohl zahrát za Hitlera nebo za některého z pošahaných nácků neexistují...

Opitz
Opitz
Level 1 Level 1
30. 5. 2008 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jinak ještě... autor píše, že vojáci bojují za ideologii a měli by poznat, zda je to ideologie špatná a pokud ano, pak se sbalit a jít domů a doma zorganizovat odboj nebo puč.
imho naivni nesmysl... vojáci(i ti ve Werhmachtu) nebojovali za nacismus, ale za svou vlast. Za Německo... Pokud Češi bojovali v legiích v Rusku, za co bojovali? Ha? Za monarchii nebo za bolševismus? Ani jedno ani druhé - bojovali za svou vlast a za její budoucnost. a že tam při některých bitvách doháněli bolševiky v bažinách a stříleli je jako kachny? koho to dnes zajímá? díky nim vzniklo Československo a to je historie a ne nějakých pár set zmasakrovaných bolševiků kdesi na Sibiři...

Reklama
Reklama