@spoock: Jestli hra je koridorovka nebo otevřený svět s náročností moc nesouvisí. I u Crysis jsou optimalizace, které spíš odpovídají otevřeným světům. Rozdíl je v tom, že Crysis je technologické demo CryEnginu takže tam si dali opravdu záležet, protože ten engine prodávají.
@Jirka58: V dnešní době je málokterá hra unikátní... takže na to si stěžovat moc nemůže. Naopak Van Helsing byl docela dobrý a upřímně za tu cenu je to fajn zábava.
No já si myslím, že Unreal obstojí, protože nasadil perfektní cenu a hlavně okopírovali to nejlepší na Unity3d a to je jejich obchod. Teď součástí Unrealu je "MarketPlace", kde si člověk bude moc v budoucnu koupit modely, skriptovací balíky a různé věci do her. To znamená, že indie programátoři (a nejenom indie) budou mít možnost dělat hry, které jsou kvalitnější, protože ty zdroje to ulehčí.
Koupil jsem to v akci za 30 euro a stejně je mi těch peněz líto. Odpustím ji to až vyřeší tu katastrofální dopravu a zvětší města. Ostatní chyby bych odpustil, ale ta doprava je prostě hrozný problém.
@Boldy: Ano jsou to amatéři, protože tohle hraní dělají zadarmo. Nemají z toho žádný zisk / profit. Takže na kameru hrajou hodinu a pak musí stejně tvořit obsah a jsou v přáci o hodinu dýl. Hrůza co? Věnují svůj volný čas, aby je někdo mohl kritizovat. Tomu se říká "trošku úcty".
@Frozen: Problém v multiplayeru je, že mám většinou štěstí na lobby na západním pobřeží. Jinak souhlas na auta se vydělávat dá a aspoň si toho úspěchu váží. Co mi přijde opravdu nádherný je, když člověk sjiždí do údolí smrtí a v dálce svítí Las Vegas :-).
Grafika je pěkná a pokud vemete v potaz rozlohu hry tak grafika je super. Chce na to danou hru koukat v kontextu kolik toho můžete vidět.
Hraju Crew od momentu vydání a musím se té hry zastat. Ten důvod proč si myslím, že se té hře křivdí je v tom, že její potenciál je na PC. Na konzolích možná má konkurenci, ale co vyšlo něco v tomto stylu na PC? Nevyšlo vůbec nic! Takže já jako PC hráč nemám jinou volbu a upřímně? Ta hra je stejně super. Vyjmenuju Vám 20 věcí co mi vadí, ale nic nepřkoná ten rozlehlý herní svět a RPG prvky u vybavování těch aut. Takže chápu Zdeňka, že na to koukal z pohledu konzolisty, ale pro mne je Forza Horizon nedostupná. Takže pro mne Forza asi nebude lepší ;-).
Detekován profesionální troll (trotl)..... Mám dojem, že jste toho Intelektuála naprosto nepochopili. Jelikož on je intelektuál tak musíte hrát co se líbí jemu. To je snad pochopitelné, ne? :-)
@Zdeněk Princ - šéfredaktor: Zdenku mám tě rád, fakt tě mám moc rád, ale trošku mne mrzelo jak si kritizoval Unreal Engine 4. Není chyba enginu, že to tvůrci zmatlali. Já bych taky pomocí štětce nedokázal co Rembrandt a nenadával bych na štětec :-).
@TomKQT: 3. Mám taky dojem, že jsem říkal, že to může být problém s tou trávou a opravdu v Unity s tím nic udělat nemůžeš. Můžeš pochopitelně trávu umístit ručně a přes "terrain" a pak to můžeš ovlivnit jak chceš. Nicméně to taky není pravé ořechové, protože pak může být problém v množství gameobjectů na té scéně pokud chceš mít hustý porost.
Tak to jsou moje hry, které dělám ve svém volnu, ale ještě jsem pracoval na větších projektech, které měli normální grafiky a level designéry.
@vahima: Já buildoval hry na PC / Mac / Android a iOS a vím jaké jsou s tím komplikace, ale nechtěl jsem zabíhat do detailů, že třeba Android nemá problémy s transparanet shaderem a iOS má apod...
Ty rozdíly tam jsou, ale je opravdu nutné to vysvětlovat. V základu ten vývoj je stejný a pokud třeba grafici / level designéři si dávají na tohle bacha je to mnohem jednodušší. Je pochopitelně jednodušší dopředu vědět, že se to bude portovat na všechno než pak dodatečně.
Add k té grafické paměti u nových konzolí to jsem ani nevěděl, ale nemystifikoval jsem natolik, protože jsem neřekl, že to nevím, ale odhaduji.
Add DX taky jsem neříkal, že to vím 100% a jenom jsem říkal co by to mohlo přinést. Prostě jsem neřekl, že je to absolutní pravda ohledně toho DX.
1. Vím, že se takhle dělají textury a další grafické věci, ale přijde mi, že cena textur v rozpočtu her je pořád vysoká a musí se to používat ve větší míře.
2. Nechtěl jsem rozebírat co všechno jde u těch particle efektů nastavit. Vektor rychlosti, trvání, bilboard settings atd.... ta celá místnost toho byla ukázaná.
3. S tou trávou třeba v Unity je problém ohledně i draw call a to jsem si jist. Kontroloval jsem to teď a tráva na plnou viditelnost je přes 250 draw calls (250 metrů).
1. Musíme Dana upálit za použití zkratky HotS. To je naprosto bez debat :). 2. Musíme Dana upálit, protože zaměnil lebky za goldy~~!~~~~!~~~~!~~!!! 3. Musíme Dana upálit za spoustu jiných hříchů... Jeho duše se očistí a už nikdo nebude muset číst jeho preview!!! :)
Teď vážně...
Kolik vychází novinek ke každé větší hře? Desítky? Možná víc. Pak nechápu jak si mohl Dan dovolit NEzjistit, že Lore ve hře nebude. Pokud by si měl zjišťovat každou informaci o té hře, číst každou novinku... asi by se z toho osypal. To samé platí pro tu zkratku. Jak mohl nevědět, že to není Heroes? Odpověď: snadno. Není vševědoucí...
Vy všichni co tady hatujete recenzi se prosím trochu zamyslete. Určitě máte nahráno víc hodin a zjevně se Vám ta hra líbí. Jenom jste asi nepochopili co znamená "první dojmy". To pro mne znamená "hru jsem párkrát zahrál a....".
Jestli pro Vás znamená "první dojmy" = "hru budu hrát 30 hodin, pak strávím 10 hodin hledání informací o ní, aby každá věta v článku byla ověřená" pak by bylo dobré, abyste se probudili :). Herní recenzent / autor článků by si vydělal tak slanou vodu :).
@red johon: Od kdy má být redaktor nestranný??? Jsou to první dojmy. Každá recenze je SUBJEKTIVNÍ. Navíc tohle jsou první dojmy, to není ani preview. Chce to trochu nadhledu nad každým článkem. Píšou to jenom lidi a ne stroje.
Chceme Half life 3? Na tu otázku je snadná odpověď jestli po dni bývá noc :-). Všem co se líbil HL1, HL2 MUSÍ chtít HL3. Jediná možnost odmítání je ten, který má obavu, že HL3 nebude tak skvělý jak předchozí díly...
Nechci být detailista, ale kde je ruská elektronka Ni Pagadi? Sbírání vajec byl fakt fenomén a hráli to všichni. Bylo to ještě za komančů a těsně potom.
V té době nebylo nic jiného a variant na tu hru bylo hodně moc.