Tak taky přispěju svoji trošku do mlýna, původní X-com byla jedna z mojich nejoblíbenějších her mládí a nedávno sem si ji musel nainstalovat abych zavzpomínal a dohrál sem ji na obtížnost nadčlověk, aby to byla větší zábava. Nevim jestli tohle ze mě má dělat skalního fanouška, já se jen považuji za fanouška původního X-comu a byl sem hrozně rád, když sem zjistil že se chystá jeho remake, ale byl sem trochu skeptický, protože vím jak to dneska dost často dopadá s remakovaním starých her + nedávné navazující díly UFA taky nebyly žádné perly.
Vzhledem k tomu, že už mám něco odehráno vzal sem 3tí obtíznost ze 4( nadčlověk už není :( ), abych to vyzkoušel a monetálně likviduji první cizáckou bázi a už sem narazil na dost věcí, takže si myslim, že už se z toho dají vyvodit závěry. Srhul bych to několika + a - .
Je to smutné, ale dneska sou hry business, kdy hra musí zaujmout co nejširší spektrum lidí, aby se to finančne vyplatilo. Takže se většina dnešních her zprimitivňuje, aby se je naučila ovládat i retardovaná opice. Hra prošla skrz masomlejnek ze kterého se vybralo jen to nejdůležitější a hromadu těch drobností, které podle mého dělali X-xom X-comem zrušili úplně nebo zjednodušili, ale zase na druhou stranu pár nových věcí naopak přidali. Rozhodně musím říct, že i přes komiksovou grafiku atmosféra napětí, nejistoty a strachu skutečně přetrvává což byla moje hlavní obava. Systém základny a to že máte k dispozici pouze 1(+ radarové satelity a hangáry na ostatních kontinentech) mi i přes počáteční rozpaky příde dobrý. Stejně tak vnitřek základny a jeho stavba jsou zlepšením. Ale pohled na zěměkouli, kde je více méně jediné tlačítko pro zrychlení času je dost velikým zklamáním oproti originálu (miminální manipulace s glóbem, nemožnost posílat interceptory na průzkum atd. připadám si tam jak ve vězení). Dále je neskutečně zprimitivněno obchodování, které mě na starém X-comu tak bavilo tady jen nudně odklikám, základního vybavení mate nekonečno, zásobníky vůbec neexistují a nákup se více méně provádí jen přes dílnu, kdy je zboží vyrobeno instatně. Největší zlo je však neustálý pocit, že jste v jednom obroském koridoru(kdy následuje jedna událost za druhou), hra absolutně postrádá pocit volnosti a náhodného generování z původního dílu. Tento koridor se netýka jen průběhu hrou, ale hlavně i bojiště, kde vám vysadí mikro jednotku(6 mužů max) na mikro mapce, kde chybí jakákoli volnost a víte, že hned po 5krocích musíte narazit na nepřítele. Co se týče vojáků, je pozitivní systém povolání a skillů, ale co mě nejvíce vytáčí jsou 3 věcí. 1.úplně chybí statisky vojáků(přesnost, zdraví, morálka, reakce, atd.), 2.neexistuje pohled do inventáře, který byl tak parádní + žádné sbíraní věcí, či předávání kolegům(kteří i tak skoro nic neunesou) 3.Systém pohybu a akce má nedostatky, ale dá se na něj zvyknout
I přes všechny nedostatky budu hrát dál a pak bych rád zkusil nejtěžší obtížnost + ironman a uvidíme