Na Fable III se těším a moc. Jednička na PC mi učarovala právě proto, že pohádkovosti je ve hrách jak šafránu (nepochopitelně). Fable je jediná světlá výjimka a za to Petrovi M. patří velký dík.
Molyneuxe bych neodsuzoval. Je to jeden z mála lidí v branži, který se snaží přijít s něčím novým a zároveň to chce skloubit dohromady tak, aby to bylo zábavné a hratelné pro masy. Je to mainstream, je to jednoduché, ale na rozdíl od 90% veškeré produkce tam jsou originální prvky. Takhle totiž můžete kritizovat úplně každou současnou hru. Těžké hry už se prostě dělat nebudou, nikdy (aspoň ne pro masy).
Docela hardcore, ale v mnoha věcech velmi pravdivé a výstižné. Tohle si myslí podle mě velká část herního publika (škoda, že mlčí), ale další velká část (miliony) to tak nebere. Prostě konzum nezastavíš a zatímco někdo nakupuje tak, aby ušetřil a získal co možná největší kvalitu, někdo kouká jen na obal a reklamní žvásty. Je to pohodlnější.
Neokrádá. Podívejme se na tuto problematiku z pohledu svobody trhu podnikání.
Stěžujete si snad, že auta různých značek stojí v každé zemi jinak? A co třeba benzín, potraviny a atd.? Ceny se jednak odvýjí od kupní síly daného regionu a jednak od samotného zájmu o hru v daném regionu. Náklady na provoz serverů, platy zaměstnanců udržující servery a další "drobnosti" určují výslednou cenu her. Je naprosto logické, že v USA bude drtivá cena her nižší. Dále Valve musí platit určité poplatky za distribuci her mimo USA (VAT). Neviděl bych to tedy tak černě. Konkurenční služby jako D2D, Gametap atd. sice také nabízí digitální download her, ale prakticky bez dalších služeb. Steam je zároveň komunitní služby, udržována nonstop v chodu a to někdo musí zaplatit. My v Evropě holt platíme víc, protože u nás nestojí kuře 1 dolar a měsíční poplatek za připojení na internet rychlostí 100MBit taky nemáme za 5 dolarů.