A žaluje taky Fuji za její Finepix 3D Cameru? Nebo HTC za jeho EVO 3D? A proč vlastně žaluje Nintendo a ne tu firmu, od které Nintendo ten 3D displej nakupuje?
Je to celý tradiční problém amerického patentového práva, kdy si můžete patentovat něco (jen nápad), aniž byste měli funkční alespoň prototyp, nebo dokonce prodejní produkt. Tisíce firem si patentují každou kravinu a pak se soudí, ale ve skutečnosti nic jiného neumí.
@Samuel.2000 (seznam.cz): Dělat vše jinak než konkurence, máš na mysli to, že na rozdíl od konkurence jsou konzoly Nintenda kompatibilní s hrami o jednu generaci nazpět? Kdežto na konkurečních konzolách si starší hry nezahraješ vůbec...
Samozřejmě, že bych (jakožto člověk, který má v knihovničce víc jak 20 her pro Wii) chtěl, aby Wii U tyto hry přepočítávalo do vyššího rozlišení. Mám smůlu, tohle přání se mi nesplní. Ale furt si je budu moci na nové konzoli aspoň zahrát.
3DS bude uvedeno v Japonsku do prodeje v únoru a v Evropě a Americe v březnu. Sony má nejvyšší čas oznámit PSP2, aby navnadili část zákazníků a ti si raději počkali na něj (a své peníze tudíž poslali Sony a ne Nintendu). Otázkou pouze zůstává, jestli v Sony konečně pochopili, že pokud bude mít kapesní konzola brutální výkon, ale jinak nic zajímavého a inovativního nenabídne, pak zákazníci dají přednost konkurenci (viz prodejní výsledky DS vs. PSP). Bohužel, vzhledem k dosavadním rumorům ohledně PSP2 očekávám spíše to, že Sony opět vsadí hlavně na grafický výkon, ale jinak nový stroj toho nejspíš moc nového nenabídne.
No jo, no, co člověk, to názor. Oproti Pachterovi naopak jiný analytik se jméněm Colin Sebastien naopak poznamenává, že 3D může být velmi úspěšné a může pomoci Nintendu zásadním způsobem se odlišit od iPhonu (který má dotykový displej stejně jako současné DS). http://bit.ly/dogrOP
wingman28: no jo, jenže pokud head tracking už zvládli na stávajícím hardware, pak by asi neměli důvod zdůrazňovat to jako hlavní feature příští verze handheldu. Na druhé straně skutečné 3D je zatím v plenkách a drahé. Uvidíme...
"U nás" lze sehnat Wii za 3017 Kč, tedy ještě levněji než za amerických $170. Je to sice z Anglie, ale včetně poštovného (a je to evropská verze konzole, takže na rozdíl od Ameriky žádný problém s regional lockem). Viz http://bit.ly/hBjCgg
@MeridiusZN: Jediná konzole podporující technologii DirectX je a bude ta od Microsoftu. Ani Sony ani Nintendo nebudou DirectX řešit. BTW, co je tak úžasného na DX11, jsou snad hry kvůli němu hratelnější?
Nemusí nic zmenšovat. Celková velikost přístroje ať zůstane stejná, menší by se špatně drželo. Ale ať zvětší oba displeje (jen displeje v rámci přístroje, prostor na to rozhodně je) a hlavně ať prodlouží výdrž na baterku.
@kywi: Prodeje PSP v Japonsku byly vysoké v prosinci jen díky tomu, že vyšel Monster Hunter Freedom 3. Současně jsou prodeje DS nízké, protože uvedení následovníka je za pár. Jen díky tomu PSP letošní prodeje handheldů v Japonsku vyhrálo, byť naprosto těsně (2M798 PSP vs. 2M772 DS), celkově za celou životnost je poměr prodejů v JP dva ku jedné ve prospěch DS. Viz http://bit.ly/eOecQ1
BTW minulý týden dopadl v Japonsku tradičním způsobem, 87 tisíc DS vs. 33 tisíc PSP. Viz http://bit.ly/eWcm4b
DS Lite vydrželo na baterky 18 hodin a Game Boy vydržel věčnost (no dobrá, přibližně 30 hodin).
Pět hodin se může zdát při normálním provozu OK, ale problém nastává pro ty, kteří více cestují. Jak už upozorňují na blozích amíci, let z New Yorku do Los Angeles trvá skoro 7 hodin a takovou dobu nevydrží ani jedna z těchto nových konzolek.
A nejsmutnější na tom je, že 3DS je sice zpětně kompatibilní s hrami DS, a má i větší baterku (3DS 1300mAh, DS 1000mAh), ale při hraní DS her na novém 3DS vydrží jen 5-8 hodin, ani ne poloviční čas, který zvládalo DS.
Vždyť úplně na konci toho videa, které jste k článku vložili, je vidět, že sběratelská edice bude i pro PC a v ní bude namísto Prince of Persia Classic pro PC hráče Sands of Time.
Nové detaily o Nintendo 3DS: 3D výstup pomocí "paralax barrier LCD" od Sharpu (takže fakt 3D? Ty jo!), čtyřpalcové displeje, 3D (analog?) stick, release 2nd half 2010. http://bit.ly/cZMhrq
Těším se hodně, ale přibrzděme přehnaná očekávání. Ve zprávě od Nintenda se nehovoří o 3D zobrazení, ale o 3D efektech. Vzhledem k tomu, že již DSi mělo kameru, tak by se ve spojení s detekcí tváře mohlo jednat o head tracking, viz http://bit.ly/cLwWRc - ale i něco takového by bylo moc zajímavé, třeba při řešení logických hádanek v Zeldě.
Nintendo posílá na trh handheld DS s dvěma obrazovkami. Později se stane nejúspěšnějším herním hardwarem historie a překoná i PS2. viz http://bit.ly/w7sVsr
Kritizovat Mario Kart za předměty je podobné jako kritizovat pivo za to, že je v něm alkohol. Předměty jsou esenciální součástí této značky a Mario Kart byla vůbec první hra, která tento prvek zavedla a mnohé jiné firmy od té doby předměty kopírují (většinou neúspěšně).
Je dobré si uvědomit, že Mario Kart není závodní hra, ale je to bitva na závodní trati a k dosažení cíle nestačí být mistr volantu, ale jsou zde i jiné záležitosti. A že jsou některé předměty velmi silné a jejich použití dokáže vývoj závodu na poslední chvíli zvrátit? Ale jistě, stejně jako některá komba v bojovkách nebo některé zbraně či schopnosti ve střílečkách.
Základní chybou recenzenta je, že přirovnává Mario Kart k závodním hrám, jenže to nejde, tohle je jiný žánr hry.
Nicméně, pokud bychom chtěli přirovnávat Mario Kart k závodním hrám, pak si můžeme říci, že takové předměty jako blue shell nám ve hře reprezentují prvky jako defekt kola nebo závadu převodovky, což se ve skutečných závodech vyskytuje, ale ve všech počítačových závodech to chybí.
Nejen nesmysl s Mortal Kombat 4, ale i další zjevné chyby ukazují na to, že článek psal někdo, kdo si s Dé-eS-kem asi zrovna netyká.
Na jedné straně komentář o tom, že DS si "nevytvářelo (snad až na Nintendogs, či The World Ends with You) vlastní ucelené renomované značky", na druhé straně na závěr zmiňuje Picross (který lze díky dílu Picross 3D určitě za novou značku považovat). A co Professor Layton? Inazuma Eleven? Ace Attorney? Brain Training? některé značky vznikly možná už na Game Boyi, ale teprve na DS díky dotykovému ovládání zazářily - např. Lemmings připomínající série Mario vs. Donkey Kong nebo RPG Mario and Luigi. Samozřejmě série, která je výhradně pro přenosné konzole Nintenda je Pokémon (pokud nepočítáme spin-offy).
DS má samozřejmě stejně jako PSP zabudované Wi-Fi připojení, i když trpí tím, že podporuje jen zabezpečení WEP a ne novější WPA a to je v dnešní době problém. Ale Mario Kart DS fungovalo i přes normální Wi-Fi. USB klíč pro PC byl určen pouze pro lidi, kteří doma Wi-Fi router nemají.
Jo, DS byla super konzolka a jsem samozřejmě rád za to, že ty hry, které jsem na DS ještě neprojel, si budu moci díky zpětné kompatibilitě dohrát na novém 3DS.
Dworaku, ano, je to tak, je to jedna z her, které pochopíš, když zkusíš hrát. Pak už nejde přestat. Žádné ustřelování hlav, ale čistá dětská radost z objevování (nikoliv dětská obtížnost, neplést si). Máriovy hry mají tradičně velký důraz na hratelnost a obě Galaxie to potvrzují. Btw. tato hra není "jedna z nej" her, je to ta nejlepší hra vůbec za celou historii hraní, překonala dokonce i Ocarinu of Time: http://www.gamerankings.com/browse.html