@Silesian: Tvůj příspěvek vyjadřuje hodnoty a názory, které shledávám neuspokojivými, a vášnivě tě proň nenávidím a volám po tvém vymazání z lidského genofondu!
Poslední update hru krásně vyfintil a je teď na koukání opravdu příjemná, a také provedl určité změny ve výzbroji a výstroji letadel, v zájmu vyvážení hry... Ale má také obrovské mouchy. Několik hodin po updatu se na chatech nemluvilo o ničem jiném než o tom, že se hra nyní skrze joystick vůbec nedá ovládat - řízení bylo příliš citlivé a letadlo se prakticky nedá udržet v přímém letu. Mimoto všichni uživatelé joysticku se shodují, že pokus jej pustí, letadlo samovolně stoupá - když k tomu přičeteme, že sebemenší dotyk páky letadlo rozhodí o 30 stupňů, je naprosto nemyslitelné cokoliv trefit. Uživatelé myší si zase stěžovali na přílišnou necitlivost, a uživatelé klávesnic na obrovské skoky mezi jediným stisknutím šipky, čímž vznikala "slepá místa", do kterých jednodušše nebylo možné zamířit.
Celkově je hra výborná, vývojáři se snaží komunitě vycházet vstříc jak to jde a betatesteři jsou také zpravidla výborná banda, ale po posledním updatu je hra k nepoznání a málokdo si toho nevšiml.
...osobně preferuji klidně několikaletá temna tvrdé dřiny a píle, která vyústí v cosi jako Max Payne 3 nebo L.A. Noire, než nový Call of Duty na každý roční období.
Celkově mi řeči o "konkrétní herní sérii" zavánějí minimem inovací a kreativity a jednoduchým těžením z profláklé značky...
@Bobin: Naprosto souhlasím! :) Mimoto nabízí -narozdíl od World of Warplanes- i další herní módy se "simulátorovější" obtížností, které se směle mohou rovnat i hrám, jako byl legendární IL-2 Šturmovik.
@Lady Stardust: Ten ending tam je, dá se ho docílit buď skrze dialog s Catalystem, kdy mu odmítáš uvěřit, že má s tebou dobré úmysly, anebo když jej následně střelíš, za což ti možnost volby odepře :P
Jinak mě nové konce příjemně překvapily a mám z nich velikou radost, ze všech.
(( a ano - scénárista, co tvořil první dvě hry, měl v úmyslu ukončit hru buď obětováním lidstva, anebo potencionálním ohrožením celého vesmíru; jen pro případ, že jsi mluvila o tomhle, a ne o Refusal ending ))
@Mitsurugi: To je vlastně docela dobře možné...scénárista co pracoval na jedničce i dvojce plánoval jako finální rozhodnutí série buď obětování lidstva a absolutní záchranu vesmíru, anebo "pouhé" zničení Reaperů, což by znamenalo, že v budoucnu může Temná hmota vesmír ještě zničit.
Faktem ale zůstává, že tak jako tak bylo posledních cca 10 minut hry neskutečně nešťastných, a veškerou atmosféru co ta hra do té chvíle měla (a že je to jinak téměř bezchybnej kousek) nadobro zabily :c
No, pořád doufám, že se to s tímhle nějak spraví...tak se necháme překvapit
Prodloužení konce, kterej absolutně ignoroval celou zápletku předchozích dvou dílů (Reapeři skrze cyklus rozšiřovali svoje řady, aby byli schopni galaxii chránit před Temnou hmotou, něčím ještě dalece horším, než jsou oni sami - bylo to spjaté s Mass Relays a biotickými schopnostmi, ale to teď nebudu rozpatlávat)je...jak to říct pěkně? Nešťastný.
@Mitsurugi: Mluvit dnes o "pověsti východu" je asi stejné, jako mluvit o "pověsti západu" za komunistů - máme minimální páru o tom, co se tam děje, jen hromadu pochybnej titulků v novinách, který smrdí propagandou na sto honů :D Ale to sem asi nepatří, uh...pardon.
Opravdu nevím, jak bych tuto 'hru' někomu popsal...a že už jsem se o to několikrát pokusil. Osobně mé pocity nejlépe vystihují pojmy "srdcovka", "must-play" a konečně, "nehrál jsi - nepochopíš".
Dear Esther mi dala materiál k přemýšlení na celé týdny, a ani potom si člověk nemůže být jistý, zda jí porozuměl dokonale správně.
Shepardovy sny pro mě byly jedním z nejemotivnějších prvků hry; přivýbající stíny chápu coby narustající počet obětí války s Reapery, a tedy čímdál větší počet lidí, které Shepard nedokázal zachránit. (v můj prospěch svědčí i fakt, že ve snech můžeme slyšet hlasy padlých přátel - osobně jsem neměl daleko k slzám, když jsem ve snu před invazí Země zaslechl Mordina Soluse)
Tohle je vůbec jedna z věcí, za které musím mít třetí díl série přece jen rád - oproti předchozím Mass Effectům tu Shepard sám konečně dostává tvář, osobnost; není jen hráčovým prostředkem k utváření dějin, ale onen děj také utváří jej.
Nějak se rozkecávám... No, závěrem bych rád hlasoval pro zastánce teorie indoktrinace - z čistého zoufalství, protože odmítám chápat konec doslovně - ačkoli tato teorie zdaleka nevysvětluje útěk Normandie a naprosto zbytečnou scénu z dítětem a dědečkem/vypravěčem...pokud mi tedy něco neuteklo, pak budu moc rád, když mě poučíte :)
spolier alert Zastánce indoktrinační teorie? :) Osobně se k tomu taky kloním (co taky člověku zbývá; chápat konec doslovně, musel bych si jinak téměř dokonalou hru nadobro znechutit), ale není to nic snadného, má-li člověk potřebu nad tím přemýšlet...Indoktrinace vysvětluje jinak nesmyslný pohyb Andersona a Illusive Mana po Citadele a konečně ono prapodivné...řeknu to hloupě, "zčernání" Sheparda při volbě ovládání Reaperů anebo soužití se syntetiky, ale co to, co se dělo dál - únik Normandie(navrch s členem posádky, který u mě s největší pravděpodobností zahynul Harbingerovým lasrem), a ona "vypravěčská" scéna na samém konci?
Omlouvám se, jestli tu rozpoutávám debatu, co tu už Xkrát proběhla, ale...Mass Effect 3.
EDIT: Tak jsem se trochu věnoval i zbytku diskuze a hádám, že zas takovým fandou indoktrinační teorie nebudeš, tak se omlouvám za naprosto zbytečnou slohovku, která tě pravděpodobně pobouří :D Nechápej mě špatně, můj problém s koncem hry není v Shepardově smrti - nenávidím happy endy, a není ani v přežití posádky - nepotřebuju nutně smrt všech postav, abych měl pocit, že to byl "sakra dobrej příběh", to vůbec ne. Vadí mi pouze všechny ty nesrovnalosti, co si nedovedu dost dobře vysvětlit, a taky fakt, že po rozvíjení osudů celých civilizací se mi zakončení série zdá jen jako "deus ex machina"; nemám problém s omezenými volbami, ale s omezeným dopadem. Za ty tři díly mi celá řada postav i národů přirostla k srdci, a namísto odpovědi, jak to s nimi všemi dopadne, se dočkám konce, ve kterém - čerpaje z informací z předchozích dílů - je zničením Mass Relays drtivá většina galaktického společenství v luftu, zbytek je ochromený a pravděpodobně odsouzený k zániku, a mí nejbližší - ať už živí nebo mrtví - si to vesele štrádují po...Edenu? Jen abych se dozvěděl, že celé ty tři díly uchvancancujících dobrodružství byly snad historkou jakéhosi Z-kontextu-vypadlého-staříka...
Zbytečně tu asi liju olej do ohně, když definitivně budeme vědět na čem jsme až s vydáním slibovaného The Truth, huh?