1: PCčkové hry pokud vím žádný obchod na světě nevykupuje a neprodává dál protože nemá jistotu že CD-Key je stále platný takže autorův odkaz na COD5 a Civilization IV je naprosto nesmyslný.
2: Právníci co tu přispívají mi dají určitě přesné vysvětlení jak to je, ale pokud vím tak jakákoliv forma Licenčního ujednání(EULA)musí být v úředním jazyce toho státu kde jste hru zakoupily na to aby byla platná. Ano znamená to že veškerá EULA která je v angličtině(či jiném jazyce) je na našem území neplatná.
3: Společnost EA u svých konzolových titulů zavedla online pass v ceně 10$(cena v eu je pravděpodobně 10€, nemám oveřené). Pro prvního majitele je samozřejmně součástí balení ale pokud ji použije tak další majitel bude muset zaplatit oněch 10$ aby mohl také hrát online. A domnívám se že další společnosti budou tento model následovat.
4: Naprosto nechápu postoj distributorů žádajících další peníze z koncového prodejce(% z prodeje) nebo zákazníka(online pass). I kdyby káždá hra měla náklady 100 000 000$(vyjímky jsou megalomasnké projekty jako kinect s marketingem za půl miliardy dolarů) tak se to distriburovy vždy zaplatí s několika násobným ziskem díky prodeji koncovým prodejcům. To že to pak koncákům leží na skladě a neprodává se to už je vetšinou nezajmá. Vyjímkou jsou zfailované projekty typu APB kde EA nabízí náhradu a prodává celý projekt dalšímu studiu(pravděpodobně EPICu) a vytočí na tom o dost víc