Že byly předchozí hry obrovské bych moc netvrdil. Není tomu tak dávno, co jsem hrál první ME a až jsem se divil, jak je hrozně krátký. Splnil jsem pěkně i všechny ty repetitivní vedlejší úkoly, prohledal všechny planety, zkrátka jsem splnil co šlo a měl jsem nahráno jen 36 hodin, což mi na RPG přijde docela málo.
Nicméně jak už tu zaznělo, největší vždy neznamená nejlepší.
@8bit: No, to nevím, co jsi v těch hrách dělal, ale tebou uváděná herní doba se mi zdá dost přestřelená. V jedničce jsem při splnění všech úkolů a prozkoumání všech planet strávil necelých pětatřicet hodin.
Ve dvojce, i se všemi příběhovými dlc, cca 60 hodin, a to jsem opět plnil všechny úkoly a skenoval každou planetu tak dlouho, dokud nebyla zcela vytěžená, což herní dobu natahovalo zdaleka nejvíc.
Vypadá to moc hezky. Myslím ale, že tento remaster uvítají "pouze" původní hráči RE. Dnešní hráč to nepochopí, mám na mysli především kameru, ze které bude na větvi. V negativním slova smyslu.
Že ta hra nebude mít 40 zásadně odlišných konců muselo být hned jasné každému, kdo hraje hry. K tak početnému zakončení by DA Inquisition vyžadovalo neuvěřitelnou komplexitu, kterou ale dnešní hry nemají, jestli ji tedy kdy měly.
@Gabriel III. Znovuzrozený: @cracken1: Já vám nevím, tak se nad tím pojďme trochu zamyslet.
Mám-li si vybrat mezi Zaklínačem a jeho šestnácti micro DLCčky, u kterých mi stačí pár týdnů počkat a dostanu je zdarma, nebo mezi např. takovým Mass Effectem 2, kde si musím přibližně odpovídající DLCčka (alternativní vzhledy, balíček ekvalizér (nějaká přilba, hledí a pancíř), Aegis Pack (opět nějaké zbroje) a Pack - zbraně (tři nové zbraně)) i po pěti letech koupit za stejnou cenu jako při vydání (cca 200Kč), vyberu si radši Zaklínače.
Abych ti udělal radost, Gabrieli, tak přistoupím na tvou hypotézu, že vydání 16 DLC zdarma je od CD Projektu jen vypočítavý a marketingový tah. Co z toho vychází? Že CR Projekt umí PR jako asi žádná jiná velká herní společnost, protože málo která firma je tady, a nejen tady, tak opěvovaná jako právě CD Projekt, takže by se dalo říci, že, i kdyby to bylo jen promyšlené PR, se od CD Projektu mají ostatní opravdu co učit.
A že jsou tam nějaké bugy? Nepodléhej falešnému dojmu, že v nějaké hře nejsou, natožpak v RPG. Myslím, že člověku stačí i selský rozum, aby došel k závěru, že čím je hra větší a rozsáhlejší, tím je šance, že nebude něco fungovat, větší. Tak to neplatí jen v herním průmyslu.
Naopak řadu her musela po oficiálních opravách dolaďovat ještě komunita. Můžeme vzpomenout na Fallout, Arcanum atd. Nemusíme chodit ani daleko do minulosti a dát novější příklad. Co takový Dark Souls? Port na pc byl tak neumětelský zmršený, že se všude psalo, že je to v podstatě nehratelný a že je k hraní potřeba Durantův DSfix...
Když se na to tedy tak dívám, tak si myslím, že z toho CD Projekt se Zaklínačem nevychází vůbec zle. Úspěch mu přeji. Myslím, že Poláci dokázali něco poměrně úctyhodného. Malé studio z vidlákova (myšleno Polsko - postkomunistická zemička není v pohledu světa nic jiného), které kolikrát nemělo daleko ke krachu, a nakonec se vypracuje ve studio, které prodá 6 milionů kopií, což je na RPG velice slušné, a směle se tak zařadí mezi jiná studia produkující tento typ her.
Ve světle jejich úspěchu nás už může jen mrzet, že na takové připravované Mafii toho moc českého nezůstalo.
@burda.jarda: @KamilZ: Třesky plesky, vy češtinové. :-) Nehledejte v tom žádnou vědu, jde totiž o obyčejnou shodu přísudku s podmětem.
Nejprve musíte název instituce či firmy přiřadit ke gramatickému rodu. Vezměme si třeba ten zpropadený ČEZ (České energetické závody). Podmětem je tedy iniciálová zkratka. Rod u iniciálových zkratek často kolísá, takže opravdu není vždy lehké ho poznat. Můžeme ale říci, že u iniciálových zkratkových slov bývá pro jejich přiřazení k rodu dominantní jejich zakončení. V případě ČEZu jde o mužský rod. Takže správně je jedině "ČEZ postavil". Žádné postavili nebo postavila nepřipadá v úvahu. V případě Škody Auto je správně pouze "Škoda Auto postavila...", nikoli "Škoda Auto postavili...", protože postavila ta Škodovka.
A teď k tomu Valve. Pokud se názvy firem a institucí nevnímají jako osobní jména (např. Armani, Hugo Boss), skloňují se obvykle jako jména neživotná a k rodu/vzoru se přiřazují pouze na základě zakončení. A tak, stejně jako např. Dove, by měl být i Valve rodu mužského neživotného. Pak má být samozřejmě, jak říká Kamil, "Valve dokazuje..., Valve (...) objevil..."
Je však třeba dbát i na to, že někdy je shoda podmětu s přísudkem dána územ. :-)
@Lopata: Chápu, že to nemusí být zcela v souladu s licenčním ujednáním, ale vzhledem k tomu, jak DSfix prospěl DS, jak tu říká Jarcze, mi to přijde jako holý nesmysl.
Modování je koneckonců stále jedna z největších předností pc hraní, tedy podle mě, tak by se mu vývojáři neměli bránit, zvláště v případech, kdy je to jen ku prospěchu a spokojenosti hráčů.
@standa477: To tě budu muset, bohužel, zklamat. Na češtině v současné době nikdo nepracuje a pokud vím, tak se na ni ani nikdo nechystá. Navíc hra samotná obsahuje (údajně) 1700 normostran textu, to ti jen tak někdo nepřeloží.
@graphics whore: I v roce 2014 je stále nejlepším pohledem na RPG pohled izometrický. A vzhledem k tomu, že jde o záběry z pre-alfa verze, jak se píše ve zdejším textu (máš to dokonce zvýrazněné), není na místě hodnotit grafické detaily.