Tři áčka sice nehraju a na článek jsem se dostal jen kvůli úvodnímu obrázku (mám rád tahle srovnání verzí), protože u Jirky člověk zpočátku úplně neví o čem vlastně chtěl psát. Umí mluvit dobře na kameru, s tím psaním je to trochu taková ta svěrákovská výplň ("až vycpávka" bych neřekl, Jirko nic ve zlém, druhá půlka už byla dobrá ;-)). Takže jsem se až z diskuze dověděl o co vlastně jde, konzole jako PCčkář nesleduji, ale líbila se mi pohotová reakce Gabči na demetní příspěvek black.ka, který má (a měli bychom s ním soucítit) všechny víkendy tvrdé.
Také bych souhlasil s větou Nigfire, že vidět tuhle hru jako prezentaci možností XB1, tak bych ho nekoupil ani ve slevě. Ale hlavně mi přišlo na mysl ve vztahu k předmětu článku, tedy obalu, to co říká Tataboj, že artwork je jediné pro všechny přijatelné řešení (mimochodem tradiční, v celé historii byl boxart většinou artwork, až na zadní straně krabice byl miniscreenshot), které není nijak zastaralé spíše naopak, a to i v digitální distribuci - moc často na GOGu nebo Steamu nevídám enginové prodejní karty. A pás screenshotů je také až druhá strana digitální krabice, nejlépe hned vedle podmínek všemožné DRM, kterou budete muset dodržovat a chybějící informace o tom, že hra bude reálně hratelná tak asi za půl roku od vydání (zaplacení AAA ceny) až to "hoši ze supportu" všechno opečujou :-)
@Tataboj: Díky za odkaz, válka konzolí a pc mě vždycky rozesměje, i když je to stále stejné :-)
Všem přeji pěkný večer u toho na čem zrovna hrajou, važte si maminek, které dávají peníze na hry, protože ta moje mi už dvacet let nadává, že ve volném čase hraju a to i přes to, že mi v devadesátým roce dala peníze na bazarové ZX Spectrum!
@Vollodo: Souhlasím s Tvým cool závěrem, do nedávna se tomu prostě říkalo optimalizace na tu a tu platformu a nikoho kromě beta-testerů a technologických nerdů to nezajímalo. Nakonec jak píše freemanandre dělá se to skoro u všech her, akorát to nemá tak velkou pozornost soc-mediálně postižených.
Připomíná mi to vlnu odporu proti krátké herní době The Order 1886, která dva týdny plnila každou škvíru na netu a pak se ukáže, že většina lidí tak krátkou hru ani nedohrála ;-)
Takže tady ti chytrolíni můžou být rádi, že tam ty vychytávky nejsou. Bude to levnější, můžou to hrát na čem chtějí (nebo co zrovna teď mají) a na ty dva tři questy, co u hry vydrží jim to bohatě stačí :-D
@KamilZ: Na nás slušný utráceče, které rodina nenávidí (protože bohužel stále platí socialistické "kdo nekrade, okráda rodinu") to vliv nemá žádný. On to Filias a předtím i Rudla mysleli tak, že do vývoje PC verze, která nemá DRM (konzole ji mají tak nějak přirozeně :-)) a kterou 3/4 lidí ukradne, nemůže studio, investor nebo potažmo vydavatel logicky schválit vyšší rozpočet na extra vývoj, přestože má předpoklady být verzí technologicky nejlepší.
@Jiří Bigas: Jirko, dávat u tak lehké ostrovní otázky ještě všeříkající nápovědu... no už předtím vykazovaly otázky výrazně podprůměrnou IQ úroveň, ale takhle :-))))
@Výhoda: Velmi snadno, je to obchod jako každý jiný a geo-ip omezení se vážou i na digitální distribuci her, stejně jako na "klasické" zboží podléhající například clu. Pokud to vůbec uvidíš jako australan v nabídce tak u toho budeš mít hlášku, že v tvojí zemi to nekoupíš ;-)
@bares69: V podstatě jsi napsal totéž, k pitomostem asi tolik, že kdo chce ultra grafiku tak ji holt nebude mít s W3 a bude si muset počkat na Kingdom Come, jestli ta nebude mít stejný osud. Srovnání prodeje PC verze jednotlivého titulu s úspěšností firmy provozující (herní) online služby nemá mnoho společných prvků. Souhlasím, že se jim daří, jejich portfolio je velice dobře cílené na určitou skupinu PC uivatelů. V případě pirátství se stejně nelze opřít o nějaká solidní data, je to dohad. Zmínil jsem to jen pro ilustraci z Rudlova příspěvku i když neoznačené jako citaci.
U téhle zprávy se mi nejvíc vybaví prodejní cena, se kterou vylezli na pult. S dnešními vymoženostmi masového nebo alespoň komunitního alfa/closed-open beta/gama/laser apod. testování tu za tak krátkou dobu máme komunitní nespokojenost s UI :-)
Funkčně možná změna zajímavá, je potřebné, aby web šel (technicky) s dobou, hledal nová vylepšení a to uvítají i konzervativnejší čtenáři. Vaši databázi asi kdekdo obdivuje. Ovšem co bylo špatného na jemných přechodech mezi jednotlivými odstíny původní barevné palety? Dalo se to číst i v noci bez světel, když už šly děti spát a nikoho tahle session nerušila. Nový design je možná trochu silné slovo pro tento simulátor černobílé televize, kterou na noc nedoporučuji. Teď bych napůl čekal, že začnou LEVEL tisknout kancelářskou laserovkou na recyklovaný papír. :-(
@lebeda222: Blbosti jsi přidal jenom ty, retro, které se líbí hlavně nám herním dědkům, kluci dělají navíc. Pro všechny nové "pořádné" hry točí LP také a jestli už umíš hodiny nebo alespoň dny v týdnu, tak se podívej na hlavní stranu do kalendáře, abys věděl, kdy sem nemáš chodit. V ostatní dny choď dvakrát tolik, vyrovná se to a klukům uděláš stejnou sledovanost bez blbostí na obou stranách.
Absence češtiny? Tak možná u PEGI 7 by se za to bod strnout dal, ale jinak se probuďte, na herním trhu je čeština rarita, která nemá v hodnocení co dělat.
@Tataboj: Že je české studio, vývojáři? To má znamenat, že to vydají v češtině, nejlépe JENOM v češtině viď? Jojo, především na WiiU a Mac jenom v češtině, to má na trhu budoucnost.
Funkčně možná změna zajímavá, je potřebné, aby web šel (technicky) s dobou, hledal nová vylepšení a to uvítají i konzervativnejší čtenáři. Vaši databázi asi kdekdo obdivuje. Ovšem co bylo špatného na jemných přechodech mezi jednotlivými odstíny původní barevné palety? Dalo se to číst i v noci bez světel, když už šly děti spát a nikoho tahle session nerušila. Nový design je možná trochu silné slovo pro tento simulátor černobílé televize, kterou na noc nedoporučuji. Teď bych napůl čekal, že začnou LEVEL tisknout kancelářskou laserovkou na recyklovaný papír. :-(