Wallace & Gromit in Fright of the Bumblebees Recenze Wallace & Gromit in Fright of the Bumblebees

Wallace & Gromit in Fright of the Bumblebees

Tomáš Nadrchal

Tomáš Nadrchal

24. 3. 2009 23:33 5
Reklama

Epizodické hraní je bezesporu jeden z aktuálních módních trendů mezi herními vývojáři a distributory. A že se tento styl publikování líbí i poměrně širokému okruhu lidí z hráčské obce, to můžeme soudit například z úspěchu obou sezón Sam and Max, které byly postaveny na příbězích známé komiksové a seriálové dvojky. Studio Telltale Games, jež stálo právě za SaM tituly, se nyní rozhodlo změnit námět a rozjíždí novou sérii založenou na dalších televizí proslavených postavičkách, Wallace a Gromit.

Wallace se na první pohled zdá být hlavním mozkem vymýšlejícím postupy, kterak se ze zapeklitých situací dostat. Aby ne, je to člověk a vědec a vynálezce k tomu, díky čemuž se z jeho domu stalo jedno velké skladiště prototypů všeho druhu. A jakožto velký milovník sýrů nikdy nedá dopustit, aby se někde v jeho okolí nenacházela alespoň malá kostička takříkajíc na chuť. Na druhé straně Gromit, čtyřnohý psí miláček, má na svých bedrech oficiálně zejména úlohy sluhy a pomocníka. Ale, jak už to bývá, úlohy si oba kamarádi mnohdy prohodí, a tak, po většinu času, přivádí Wallace svými rozhodnutími a chybami při tvorbě vynálezů okolí do problémů, zatímco pejsánek Gromit vše opět dává do pořádku.

Nejinak tomu bude i v první epizodě videoherních příběhů nazvané Fright of the Bumble Bees. Vynálezce Wallace, krom sýrů také milovník čerstvého medu, se rozhodl vytvořit novou službu – dovážku medu až do domu, přesněji řečeno kohoutkem až ke stolu. Každý by si podle jeho vize mohl, samozřejmě po zaplacení tarifní taxy, natočit každé ráno do hrnečku trochu zdravého, slaďoučkého a hlavně čerstvého medu, což by udělalo obyvatele městečka nejen šťastnější, ale i zdravější. Jenže objednávky se ne a ne dostavit, a tak když se jednoho slunečného dne zastaví soused s žádostí o padesát galonů medu do zítřejšího rána, kývne Wallace i na tuto ztřeštěnou a téměř nerealizovatelnou objednávku. Jenže k výrobě medu jsou zapotřebí květiny, kterých má Wallace nedostatek. Rozhodne se tedy vyrobit přípravek podporující růst květin, což se mu po dlouhém bádání opravdu povede, neuvědomí si ale možnosti vedlejších účinků jeho kouzelného lektvaru. Inu, zkrátka a dobře, krom květin vyrostly i pilné včeličky a to se teprve začnou dít věci. Obří hmyzáci totiž, vědomi si své nově nabyté síly, začnou okupovat městečko. Jeden roj útočí na sousedku, jiný na náměstíčko, zatímco zbytek si z původně malého úlu postavil diskotéku. Více už k příběhu prozrazovat nebudu, snad jen, že z průšvihu musí Wallace tradičně vysekat Gromit.

Pánové z Telltale Games se pravděpodobně drželi hesla, že bláznivá dějová linie si vyžaduje i dostatečně bláznivé zpracování. Bohužel ale se uchýlili k dost nelogickým krokům a kombinacím, v nejkrajnější nouzi, kdy nezbývá než zkoušet vše na vše, jsem například zkusil použít psí známku na vysloužilého vojáka a hle, ono to fungovalo! Obdobných prapodivných kombinací lze v první epizodě příběhů Wallace a Gromita nalézt hned několik a nepříjemně tak prodlouží herní dobu o tápání a přemýšlení, co jste kde přehlédli. Na druhou stranu mladším hráčům, pro něž je titul primárně určen a kteří ještě nejsou zkaženi hledáním logiky za každým krokem, možná nebude dělat nalezení řešení velké problémy, kdo ví. Každopádně obtížnost byla stanovena tak, že je prakticky okamžitě jasné, co je potřeba udělat k dosažení kýženého cíle, řeší se pouze způsob řešení. Celková hrací doba se přitom pohybuje kolem solidních čtyř hodin.

Poněkud strašidelně vyznělo oznámení, že bude série Wallace and Gromit publikována i na konzolích. Strašidelně zejména kvůli ovládání, neboť si všichni pamatujeme, jak dopadl např. třetí Broken Sword. Naštěstí byli tvůrci alespoň trochu rozumní, a tak zůstalo ovládání myší, i když kombinované s klávesnicí. Abych osvětlil, kurzorové šipky slouží pro pohyb po lokaci, myší lze manipulovat s předměty. Co mi ale vadilo, je poměrně vysoké množství bugů, jež se ve hře nacházejí. Jednou se mi například nedařilo vymyslet, kterak vysvobodit jeden z předchozích vynálezů z vězení. Následovala série řešení typu pokus-omyl, přičemž ani jedno nebylo správné, nicméně díky správné konstelaci hvězd se mi podařilo přesvědčit hru, že jsem činil podle jejího gusta. Tento fakt by možná ani tak nevadil, kdyby Wallace následující hodinu pořád kolem dokola neustále neopakoval, že neví, jak tu mašinu zpoza katru dostat. A to nemluvě o zásecích, při nichž náhle zmizí kurzor a nelze dělat nic jiného, než hru shodit a načíst poslední checkpoint…

Horko těžko hodnotit podobně laděnou ztřeštěnou adventuru. První polovina děje se řadí do ryze podprůměrných sfér, následné řešení natropených problémů už dokáže zabavit podstatně více. I tak se ale nejedná o žádný zázrak, a pokud pánové z Telltale Games chtějí navázat na úspěchy Sam and Max titulů, budou muset pro příště přidat.

Wallace & Gromit in Fright of the Bumblebees
Windows PC

Verdikt

Zkušení tvůrci z Telltale Games zdá se usnuli na vavřínech a připravili vše, jen ne vyvážený a zábavný titul. Škoda, jindy zábavné postavičky Wallace a Gromit si toto nezaslouží.

Co se nám líbí a nelíbí?

Druhá polovina hry, obří včely trsající disko, několik povedených vtípků, na epizodu solidní herní doba.
Části za Wallace jsou neskutečně nudné, mnohdy nelogické úlohy, nezvykle velká zabugovanost.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama