Další informace o Stadii: výkon, prodeje
Dnes jsme vás informovali o tom, že Stadia od Googlu v recenzích zahraničních webů propadla. Jde zejména o kritiku platebního modelu, prý se taktéž nepovedl launch a technicky Stadia taktéž pokulhává. Nyní se k nám dostává další informace, například o tom, jak na Stadii běží Destiny 2.
Stadia, respektive Google sliboval, že v pozadí poběží takový hardware, který zvládne 10.7 teraflops. To by znamenalo, že každý by měl být schopný hrát hry v nativním 4K na 60 FPS. Ani to ale není pravda. Google potvrdil, že hry se renderují do nativního 1080p, a následně jsou použity různé technologie, které obraz upscalují na 4K a následně ho ještě vylepší.
Dále ale vyšlo najevo, že například Destiny 2 se spouští na střední detaily, což je horší, než na jaké detaily tento titul zvládne Xbox One X. O něco lepší je to u Red Dead Redemption 2, které běží na 1440p, ale pouze na 30 FPS, a to s trochu lepším nastavením, než je tomu na Xbox One X.
Další informace pocházejí od investigativního herního novináře Jasona Schreiera. Ten má v herním průmyslu spoustu známých, od kterých dostává spoustu informací. Dle jeho slov získal od jednoho zdroje z Googlu informace o tom, že Stadii se daří hůře, než Google předpokládal. I když se Founders edice vyprodaly, předobjednávek na Premiere edici je méně, než společnost doufala. Sám pak nabízí otázku, jestli Google změní platební model na „all-you-can-eat“, tedy na model nabízející například Microsoft se svým Xbox Game Pass.
Google Stadia is out today, and it already looks like a monumental flop. (I heard from one person involved that preorders were below expectations.) Question is, will they eventually stop trying to sell games and switch to an all-you-can-eat subscription model? Or just let it die?
— Jason Schreier (@jasonschreier) November 19, 2019