Call of Duty se chlubí novým enginem
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Call of Duty se chlubí novým enginem

Call of Duty se chlubí novým enginem

David Plecháček

David Plecháček

10
Reklama

Pokud jste měli pocit, že se série Call of Duty graficky příliš neposouvá, možná jste měli částečně pravdu. Jde o to, že série jako taková dlouhodobě hřešila na svůj relativně starý engine, který nemohl posunout grafiku hry výrazně kupředu. Jenže Modern Warfare je na tom jinak, jeho technologie jsou zbrusu nové a vývojáři s nimi dokáží divy.

Možná ne tak vznosně, ale přesto nadšeně o tomto faktu hovořil Michal Drobot, šéf Infinity Ward Poland a zároveň technický guru studia. Na blogu Acitivisionu hovořil jak o starém enginu, tak o novém, a především o možnostech, které nabízí. Polský tým měl jediný úkol, jehož výsledkem je nový engine na míru postavený pro letošní Modern Warfare a pro další díly, které budou následovat.

Proces jeho výroby trval pět let, ale díky vynaloženému úsilí se s novým dílem bavíme o užití fotogrammetrie a přibližně pětinásobku geometrie na současné generací konzolí. Abyste si tento pětinásobek dokázali představit, jde o to, že na jeden frame (snímek) připadaly dříve tři miliony polygonů. Dnes jich Modern Warfare může do jednoho snímku protlačit až 17 milionů.

Ani to ale není limit, obecně se počítá až s 24 miliony, což sám Drobot označuje za šílenou úroveň, které studio dosáhlo čistě jen proto, aby vidělo, čeho je nový nástroj schopný. V praxi však těchto hodnot žádné ze studií nedosáhne, jednoduše proto, že to prozatím není potřeba. Kromě fotogrammetrie by mělo být velkou novinkou i volumetrické nasvícení jednotlivých scén. Jak moc Call of Duty prokoukne zjistíme 25. října, kdy Modern Warfare vychází.

Více detailů se můžete dočíst v původním článku


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama