Bývalý člen BioWare hovoří o strategii EA
Nedávné zrušení studia Visceral a spolu s tím nově nabraný směr vývoje duchovního nástupce Star Wars 1313 započalo debatu o tom, kam EA vůbec směřuje. Mnozí říkají, že vydavatel se bude nově soustředit na hry, které se dají i zpeněžit i jinak než samotným nákupem, jiní její budoucnost tak „černě“ nevidí. Jak je na tom ale skutečnost?
Ve skutečnosti budoucnost EA černá opravdu je. Tvrdí to alespoň Manveer Heir, dosud neznámý, dnes už bývalý zaměstnanec studia BioWare. Tento člověk magazínu Waypoint řekl, že se EA soustředí na více open-worldů, protože je může lépe zpeněžit. „Naše heslo bylo 'aby se vraceli znovu a znovu',“ říká Heir.
A pokračuje: „Proč byste se o to měli v EA starat? Důvodem jsou mikrotransakce: potřebujete prodat balíčky karet v Mass Effectu, multiplayer... Je to ten samý důvod, proč jsme je přidali i do Mass Effectu 3: Jak donutit hráče, aby se vraceli zpět, namísto toho, aby ve hře strávili 60 až 100 hodin?“ Heir samozřejmě dokládá, že většina vydavatelů – nejen EA – se stará jen o co největší návratnost a tomu přizpůsobují své strategie.
„Musíte si uvědomit, o kolik peněz se díky mikrotransakcím hraje. Nemůžu vám říct přesná čísla, ale můžu vám říct, že když jsme vydali multiplayer třetího Mass Effectu, ty balíčky se prodávaly a vygenerovaly tolik peněz, že díky nim je multiplayer i v Dragon Age a je i v jiných hrách, v nichž nikdy před tím nebyl - protože jsme to udělali a přinesli společnosti spoustu peněz. Uvědomte si, že je to souboj stálého příjmu oproti jednorázové investici,“ dodává.
Heir proto říká, že pro EA jsou single-playerové AAA hry pro tuto chvíli mrtvé. „Anthem nevypadá jako tradiční hry od BioWare, že? Pokud to vidíte i u BioWare, společnosti, která EA patří, pokud následně vidíte zavření studia Visceral, to všechno zkrátka znamená, že singleplayerové AAA hry jsou pro EA uzavřenou záležitostí.