Konečná cena Scorpia byla zřejmě odhalena
Vypadá to, že po poodhalení pokračování plošinovky Ori přichází Microsoft o další možné překvapení své E3 konference – o konečnou cenu Scorpia. Tu do světa vypouští Geoff Keighley, producent a tvůrce každoroční akce Game Awards.
Geoff Keighley informaci vypouští skrze Twitter, a to takže dost sebevědomě na to, bychom momentálně uvěřili tomu, že finální cena bude stanovena na 500 dolarů, tedy v přepočtu na necelých 12 tisíc korun dle aktuálního kurzu. Ten se však poslední dobou celkem rychle mění a do vánoční sezóny, kdy Scorpio očekáváme, se může ještě ledacos změnit.
Tato cenovka je na úrovni původního Xbox One (tehdy ještě v povinném kompletu s Kinectem), jedná se však o 100 dolarů rozdíl oproti PS4 Pro. Na druhé straně však Scorpio slibuje být tím nejmocnějším kouskem hardwaru na poli herních konzolí a oněch 100 dolarů navíc by se mělo vrátit v podobě větší škály her běžících ve skutečném 4K rozlišení.
I can now say with confidence Project Scorpio is $499. Unless something changes today, that is what will be announced.
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) June 11, 2017
S tím také souvisí zajímavá studie společnosti Kantar Worldpanel, která poukazuje na to, že až dva miliony majitelů Xbox One v Británii by se mohlo navrátit k aktivnějšímu hraní právě díky nové konzoli. Úspěch by dle výzkumu mohla tato konzole mít i u až 2,5 milionů těch britských hráčů, kteří ještě nepřešli z Xboxu 360 na Xbox One. Ve finále je rovněž zajímavé určitě i zjištění, že zhruba 16,5 % hráčů ve Spojeném království vlastní 4K televizor.
Zajímavé je přitom to, že citovaná společnost Kantar Worldpanel tipovala stejnou cenovku, jakou následně po zveřejnění studie odhalil Geoff Keighley. K té ovšem tvůrci studie dodali, že není příliš kompetitivní mimo americký a britský trh a je otázkou, jak se Scorpiu tváří v tvář levnější konkurenci povede i ve zbytku světa.
Ve finále to bude ale především o hrách a o tom, jakým způsobem bude Microsoft svoji novou konzoli prezentovat. Dá se však očekávat, že se americký gigant již poučil z chyb minulých, bude opatrnější a bude cílit především na hráče samotné. Bez nich to totiž přeci jen nepůjde, zároveň však bude zapotřebí dávat pozor i na to, aby se pozornost neupínala pouze ke Scorpiu samotnému – štěpit vlastní hráče na dva tábory rozdělené dle výkonu konzole by mohla být vcelku obrovská chyba, a to by se také mohlo Microsoftu ve finále i vymstít.