Coppolova Apokalypsa se vrátí jako RPG horor
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Coppolova Apokalypsa se vrátí jako RPG horor

Coppolova Apokalypsa se vrátí jako RPG horor

Jiří Bigas

Jiří Bigas

26. 1. 2017 09:57 4
Reklama

Hvězdně obsazené kultovní válečné drama Apokalypsa (Apocalypse Now) režiséra Francise Forda Coppoly z roku 1979 se má dočkat videoherní adaptace. Film oceněný řadou cen zachycuje trauma vietnamské války z neobvyklé perspektivy a staví na skvělém obsazení - Martin Sheen, Marlon Brando, Robert Duvall, Laurence Fishburne, Dennis Hopper. V jedné z vedlejších rolích se tu objeví i Harrison Ford. Může se vůbec videohra stát stejnou legendou?

Má jít o psychedelické hororové RPG, na kterém se podílí samotný režisér. Francis Ford Coppola se ale samozřejmě na stará kolena nepustí do herního vývoje. Obklopil se týmem zkušených profesionálů, kteří se podíleli na hrách jako Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity, Zaklínač, Neverwinter Nights 2, Wasteland 2, Torment: Tides of Numenera, Everquest, DC Universe Online, PlanetSide, PlanetSide 2, Star Wars Galaxies a mnoha dalších.

Hra Apocalypse Now se momentálně uchází o přízeň hráčů na Kickstarteru a nedala si malý cíl. Její autoři chtějí vybrat od fanoušků 900 tisíc dolarů. Mají na to skoro celý měsíc a už v tuto chvíli jim přes tisíc lidí přispělo dohromady částkou převyšující 25 tisíc dolarů. Počin má být výjimečný právě v tom, že se na něm podílejí veteráni herního průmyslu i zkušení filmaři. Poté, co na film řada her odkazovala a chytala se legendárních hlášek jako “Charlie don't surf” nebo “I love the smell of napalm in the morning”, se tak konečně může Apokalypsa dočkat autentické herní adaptace.

Autoři nechtějí hru financovat tradičním způsobem a s využitím vydavatele, aby si mohli uchovat naprostou kreativní svobodu, kterou tato látka podle nich potřebuje. A je pravdou, že z Apokalypsy by opravdu asi jen stěží firmy jako EA nebo Ubisoft dokázaly udělat stravitelný mainstreamový blockbuster, aniž by originál zcela znásilnily.

Samotný vývojáři tvrdí, že tradiční vydavatelé by hru podle jejich představ nikdy neschválili. Ale hráči ji mohou pomoci realizovat. Stejně jako ve filmu bychom měli hrůzy války okusit z perspektivy kapitána Benjamina Willarda, který dostane za úkol odstranit šíleného plukovníka Kurtze. Hra zachytí příběh snímku a my v ní s omezeními zdroji budeme čelit nevýslovným hrůzám. Namísto válečné hry ale máme čekat spíše survival horor.

V závislosti na tom, jak budeme reagovat na některé situace, každý prožijeme trochu jiný příběh s trochu jiným Willardem, který by ale měl zůstat věrný originálu. O osudu Willarda ale rozhodneme my a naše rozhodnutí. Vývojáři chtějí podobně jako ve filmu akcentovat šílenství a psychiku postav. Na rozdíl od tradičních RPG však nemají hrát rozhodující roli dialogy, ale akce a postoje.

Soubojový systém zase čerpá ze survival hororů a nutí hráče vyhýbat se konfrontaci a skrývat se. Samotní autoři jasně říkají: “Tohle není Call of Duty ve Vietnamu.” Brzy prý zjistíme, že tady by nefungoval přístup z jiných FPS, kde jednotlivec v podstatě vyhraje celou válku. Musíte zohlednit své omezené zdroje a postupovat opatrně.

Velmi důležité mají být i vztahy s vašimi parťáky. Jen vy ovlivníte, jak moc budou ochotní vám pomoci. Samozřejmostí jsou i vedlejší mise, které vám například zprostředkují další zásoby - jídlo, vodu, první pomoc, antimalarika, zbraně, munici i palivo.

Vývojáři slibují svět plný znepokojivých, ale potenciálně užitečných postav. Mnoho z nich budeme znát přímo z filmu, ale těšit se můžeme i na řadu nových. Více informací včetně odměň pro přispěvatele najdete přímo na Kickstarteru. Napsat by se toho dalo ještě hodně, ale my už budeme autorům jen držet palce. Zní to snad až příliš dobře na to, aby to vše byla pravda.

Samotný Coppola přitom vzpomíná, že chtěl před lety natočit film, který by mohl ovlivnit celé generace diváků. A má očividně radost z nové interaktivní verze. Sledoval podle svých slov videohry, které v jeho očích vyrostly do podoby, kdy dokáží smysluplným způsobem vyprávět podobné příběhy. “Jsem nadšený, že prozkoumáme možnosti Apokalypsy na nové platformě a pro novou generaci,” dodal.

Projekt je pochopitelně na samém začátku. V roce 2019 by se hra mohla dočkat early accessu a vyjít by snad měla v roce 2020. Kromě PC by se mohla objevit i na konzolích PS4 a Xbox One, případně podporovat VR. Doufejme, že se této náročné látce dostane citlivějšího zacházení, než se dočkal Coppolův Kmotr od EA.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama