"Něco jako Half-Life 3 nikdy neexistovalo"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka "Něco jako Half-Life 3 nikdy neexistovalo"

"Něco jako Half-Life 3 nikdy neexistovalo"

Pavel Makal

Pavel Makal

12. 1. 2017 15:00 11
Reklama

Half-Life 3. Magické jméno, které je snem, chimérou a řadu let i internetovým memem. Hra, o které se napsalo mnoho, nikdy jsme z ní však neviděli ani ždibíček a ačkoli nám již před deseti lety Doug Lombardi z Valve slíbil, že s třetí epizodou značka Half-Life neskončí, nedočkali jsme se nakonec ani té. Vysvětlení je ale prosté a vejde se do jediné věty. Nic takového, jako je Half-Life 3, totiž neexistuje.

To alespoň tvrdí jeden z vývojářů z Valve v rozhovoru pro server GameInformer. Možná si vzpomenete, že jsme vám před několika dny přinesli zajímavé zprávy o tom, že Half-Life 3 mohl být real-time strategií nebo interaktivním filmem s živými herci. Tyto informace poskytl GameInformeru anonymní zdroj a server nyní poskytl kompletní rozhovor, který do celé situace vnáší další světlo. Zároveň ale stále mějte na paměti, že jakkoli se autor rozhovoru zaklíná svou důvěrou ke zdroji, stále se jedná o neověřené informace. Velmi dobře ale zapadají do mozaiky všeho, co o Valve a jejich projektech víme.

Vraťme se ale k oné dráždivé větě z perexu. Half-Life 3 nikdy neexistoval, na druhou stranu naopak existoval v desítkách variant. Zdroj GameInformeru totiž potvrzuje to, o čem už jsme v souvislosti s Valve slyšeli mnohokrát. V této firmě totiž prakticky kdokoli může začít pracovat na libovolném projektu a pokud dostane požehnání z vyšších míst, projekt se dokončí. Právě z tohoto důvodu mohly vzniknout bizarní varianty, v nichž se série posune od stříleček ke strategii. Zdroj tvrdí, že ve Valve byly desítky lidí, kterých bychom se mohli zeptat na Half-Life 3 a každý by nám poskytl exkluzivní informace o podobě této hry. Jen by se pokaždé lišily. Na prototypech často pracovaly skupiny i o 40 zaměstnancích, vždy ale na něčem vyhořely.

Další zajímavou informací je, že nejblíže byl Half-Life 3 svému vytvoření v době, kdy se tvořily dodatečné epizody pro Half-Life 2. Lidé, kteří je vytvářeli, byli nadšení a přemýšleli, co bude dál. V té době ale Valve procházelo řadou změn a objevilo se množství větších či menších projektů. A každý měl najednou větší důležitost, než nějaká třetí epizoda Half-Life. Gabu Newellovi  a ostatním z vedení se na ní něco nezdá a projekt nakonec umře. Lidé, co se jí snažili vdechnout život, si nakonec uvědomí, že je lepší věnovat se něčemu jinému. Tím pádem se s Half-Lifem nic neděje.

Pokud stále i po letech očekáváte bombastický návrat značky Half-Life, asi vás ani tyto informace nepřesvědčí o tom, že bylo vaše doufání zbytečné. Nicméně, jak už jsme psali v minulosti, vydání Half-Life 3 je pro Valve naprosto zbytečný risk, hra by nikdy nedokázala naplnit očekávání fanoušků a potěšit všechny hráče. Zřejmě právě proto se k ní Newell staví tak odmítavě. A asi dobře dělá.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama