Microsoft komentuje exkluzivní DLC na PS4
V poslední době se objevilo několik titulů, které se na PS4 pyšní něčím navíc. Zpravidla jde o nějakou formu exkluzivního obsahu či rozšíření, které je navždy, anebo alespoň po omezenou dobu dostupné jen na PlayStationu. Řadě hráčů se pochopitelně tato politika dvakrát nelíbí. A jak se zdá, Microsoft momentálně nebude o nic podobného usilovat, i když v minulosti mu rovněž nebyly podobné akce cizí.
Na akci PAX Australia se Larry Hryb alias Major Nelson rozpovídal na adresu exkluzivních DLC, za jejichž výjimečnost zaplatí výrobce konzole. Sony v tomto ohledu momentálně tahá za delší konec provazu, zatímco Microsoft má méně podobných bonusů v souvislosti se third party tituly. Major Nelson to nepopírá. Redmondský gigant má podle něj stejné možnosti si podobné výhody zajistit, ale podle vedení to není ten nejlepší způsob, jak aktuálně vynaložit finance.
Podle Hryba se jen Sony rozhodla vypsat spoustu šeků. I Microsoft se touto možností zabýval, ale nakonec si řekli, že mohou utratit peníze lépe. Například tak, že budou pracovat na vytvoření něčeho nového, jako je ovladač Elite. Výrobce podle něj posuzuje každou příležitost a ptá se sám sebe, co je nelepší pro komunitu.
Pokud jde o exkluzivní či časově exkluzivní DLC na PS4, namátkou stojí za zmínku dodatečný obsah pro Call of Duty, Destiny či naposledy oznámené blíže neupřesněné bonusy v Red Dead Redemption 2. Ale ani Microsoft se této možnosti nevzdává zcela. Za předčasný přístup zaplatil třeba u rozšíření pro The Division od Ubisoftu. Efekt DLC je patrný hlavně v době, kdy se o hře nejvíc mluví. V dlouhodobém horizontu může být ale skutečně praktičtější investovat spíše do hardwaru a skutečných novinek než přeplácení extra obsahu.