Z půlgeneračních cyklů jsme nadšení, říká EA
Spousta společností se už vyjádřila ohledně mezigeneračních PS4 Neo a Projectu (Xboxu) Scorpio, EA nevyjímaje. Poprvé od oficiálního oznámení o tom ale mluví muži nejzasvěcenější, výkonný ředitel Andrew Wilson a finanční ředitel Blake Jorgensen. Oba jsou z novinek pochopitelně nadšení.
Začněme Jorgensenem a jeho pohledem na věc. Jako správný finanční ředitel se zajímá o peníze, neboť o ty jde až na prvním místě - a tak si pochvaluje rostoucí trh: „Máme radost, že trh s konzolemi bude růst. Osobně si myslím, že to, co představil Xbox a PlayStation na E3, bylo tímto odvětvím považováno jako krok kupředu.“ Nespornou výhodou bude i odstranění problémů se zpětnou kompatibilitou: „Myslím si, že překonání té představy zažitých konzolových cyklů, které nebývaly zpětně kompatibilní, dramaticky pomůže vývoji softwaru. A to je velké plus.“
Wilson samozřejmě Jorgensenovi přitakává: „Ze širšího hlediska jsme nadšení tím, co Sony a Microsoft oznámili,“ řekl. Do jisté míry Wilson potvrzuje to, co říkal Jorgensen v souvislosti se zpětnou kompatibilitou, přičemž dodal, že narušení cyklů je důležité i z hlediska velikosti základny, pro kterou hry vytváří: „V posledních deseti letech, nebo i v delším horizontu se vším respektem k PC hráčům, se ukazuje, že se rozpojilo takové to spojení hardwarového cyklu a toho softwarového. To, že nerespektujete hranice zařízení vám dává možnost pracovat s mnohem, mnohem větší komunitou.“
Podle něj je tento mezicyklus jenom prostředkem, jak zvýšit úroveň a velikost jednotlivých komunit. A EA má v tomto ohledu velice silnou pozici: „Pracujeme napříč platformami a napříč konzolemi a napříč architekturami rozličných PC. Myšlenka, že jednou vytvoříme něco, co se bude moci upscalovat nebo naopak downscalovat napříč spektrem konzolí, ať už půjde o první, druhou nebo třetí generaci, není něco, co by nám bylo cizí, neboť si myslím, že naše síla spočívá v právě v takovém propojeném světě.“
Ne, že by taková myšlenka zněla špatně, ale naše obavy to jen tak nezažene. PlayStation Neo a Project Scorpio je stále prvním krůčkem v podobné filosofii (ačkoliv tato změna údajně pointu generací nezničí), a jak už z historie víme, první krůčky jsou ty nejnáročnější a nejbolestivější. Nechme se ale překvapit.