Obsidian chce něco jako Skyrim z Eternity
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Obsidian chce něco jako Skyrim z Eternity

Obsidian chce něco jako Skyrim z Eternity

David Plecháček

David Plecháček

20. 7. 2016 11:44 1
Reklama

Bude tomu rok a půl, co vyšlo RPG Pillars of Eternity a co jsme jej recenzovali. Dost možná jedno z nejlepších RPG všech dob si od nás odneslo absolutní hodnocení, po světě tomu nebylo jinak a dočkalo se i kladných ohlasů mezi hráči. Samozřejmě, že ani takové studio, jakým je Obsidian Entertainment si nemohlo nechat ujít příležitost a tak pracují na dílu druhém. V budoucnosti by ale chtěli víc.

Když se podíváme na studio ze širšího hlediska, tak má za sebou samé velké projekty - Star Wars: KotOR II, Neverwinter Nights 2, Alpha Protocol, Fallout: New Vegas, South Park: The Stick of Truth... ale svět pro Obsidiany nebyl tak jednoduchý, jak to na první pohled vypadá.

Právě období před Pillars of Eternity bylo asi tím nejtěžším, co je v Kalifornii potkalo. South Park byl ovlivněn krachem vydavatelského domu THQ, k tomu Microsoft odřekl jeden rozpracovaný projekt (Stormlands), a tak studiu nezbylo nic jiného, než se vydat na kickstarter a vylízat si rány novou hrou, kterou zafinancují samotní hráči.

Celou tehdejší situaci před a po Pillars v rozhovoru pro magazín GameIndustry popsal spoluzakladatel studia Obsidian Feargus Urquhart, nynější CEO: „Samozřejmě, že bych chtěl mít Lamborhini ve všech barvách duhy, ale ve skutečnosti nám jde jen o to být ve finanční situaci, kdy se o něco neustále nestrachujeme. Strach a obavy jsou právě tou zbraní u hlavy. Mění to to, jak se rozhodujete. Úspěch Pillars of Eternity nám umožňuje pracovat dál. Děláme hry, které chceme dělat a jak je chceme dělat, a to nám prospívá,“ říká.

A jaká je budoucnost? „To, na čem teď děláme, je Armored Warfare, to je naše velká hra, a pak je tu samozřejmě Tyranny. Také jsme se hnuli s Pillars of Eternity 2. A také máme pár lidí pracujících na něčem novém, do našeho týmu přišel Leonard Boyarsky, jeden z otců Falloutu.“ Pokud si ale myslíte, že Obsidian pracuje na něčem z Falloutu, tak tomu tak není. „Lidé nám říkají, že bychom teď měli crowdfundovat všechno, ale chceme udělat něco pořádného, a na to potřebujeme větší obnos, než jsme schopní vybrat. Nevybere 30 nebo 50 milionu dolarů,“ říká.

Právě ohledně tohoto typu financování vyvstává otázka, kolikrát se na pomoc lidí obrátit. „To samé jsme řešili u Tyranny. Měly jsme peníze z Eternity, ale to byly peníze pro Eternity. To, jak se v tomto businessu pohybujeme, spočívá přesně v tomhle přerozdělování peněz, a tak jsme Tyranny chvíli financovali sami, ale dospěli jsme do bodu, kdybychom buď projekt museli zrušit, nebo zapojit většího vydavatele,“ říká. A tak vzniklo spojení s Paradox Interactive.

Samozřejmě ani Armored Warfare, MMO, které určitým způsobem mělo konkurovat World of Tanks a War Thunder, není u konce, a byť na projektu pracuje poměrně mnoho zaměstnanců, udržují hru při životě a jejich přesun na nové projekty není na pořadu dne. „(Ti, kteří na projektu pracují delší dobu) chtějí dělat něco nové, ale naší výzvou je udržet je tam, kde je třeba, aby hru podporovali. Jejich pozice jsou v tuto chvíli uzamčené, ale samozřejmě by to chtělo vymyslet lépe. V tuto chvíli na to nemám lepší řešení,“ řekl Urquhart.

Samozřejmě spoluzakladatel studia připomíná, že za 13 let, co Obsidian Entertainment existuje, se celý herní průmysl podstatně změnil. „Kdybyste mi před pěti lety řekli, že budeme pracovat na free-to-play tankové hře, že nám lide zafinancují nové IP, že vydáme South Park hru... zkrátka před pěti lety jsme z toho nic neplánovali.“

A jaké jsou vyhlídky do dalších 13 let? „Líbí se mi být nezávislý. Nevadilo by mi, kdyby nás někdo koupil, ale nezávislost je fajn. Můžeme vydělat víc na dvou dílech Pillars of Eternity než na jedné hře jako je KotOR. Samozřejmě, musíme být dobří v tom, co děláme. Ale s Eternity musíme pokračovat. Rád bych z něj udělal něco jako Skyrim. Také bych rád udělal sci-fi. Chci zkrátka dělat RPG - chci to já a chce to i tým. To je náš cíl.“

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama