Epic: Fotorealistická grafika? 40 TFLOPS
Tim Sweeney, šéf studia Epic, v nedávné minulosti vyjádřil pozitivní názor na chystaný upgrade konzolí. Nyní o sobě v krátké době dává slyšet podruhé a v interview se serverem GameSpot se zřejmě rozhodl trochu zchladit naše nadšení z rychle postupujících technologií.
Epic, který je tvůrce Unreal Engine, dosud patrně nejpopulárnější technologie, ke které se autoři videoher obracejí, samozřejmě sleduje současný překotný vývoj a záležitosti typu DirectX 12 nebo Vulcan API, o virtuální realitě nemluvě, stále více přibližují naše herní zážitky vstříc fotorealistickému zobrazení. Podle Sweeneyho si ale ještě nějaký čas počkáme.
V rozhovoru se k problematice vyjádřil takto: „Víte, dostáváme se do bodu, kdy dokážeme renderovat fotorealistickou scénu bez lidských postav a se statickým osvětlením. To dokáže dnešní hardware, takže část problému je vyřešena. Dostat se do bodu fotorealistických dynamických scén, zvláště s pokročilými shadery, jako jsou například vlhké povrchy, reflexní plochy a podobně je záležitost…asi tak čtyřiceti TeraFLOPS. S tím bychom to už mohli dokázat.“
Jak vidno, ještě máme nějaký ten čas před sebou. 40 TFLOP už je ale výkon, který si dokážeme v následujících letech představit. Uvidíme, kolik času nakonec bude třeba. Však nám tu fotorealistickou grafiku slibují snad od poloviny devadesátých let.