Bethesda mi ukradla nápad, tvrdí modder
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Bethesda mi ukradla nápad, tvrdí modder

Bethesda mi ukradla nápad, tvrdí modder

Pavel Makal

Pavel Makal

5
Reklama

Již prakticky před dvěma měsíci vyšlo DLC pro Fallout 4 s podtitulem Far Harbor. Našemu Petru Streckerovi se až na některé výhrady poměrně líbilo a nabídlo celkem slušnou porci obsahu. Byla ale všechna přidaná hodnota skutečně z pera vývojářů z Bethesdy?

Guillaume Veer, dlouhodobý člen modderské komunity kolem her ze série Fallout se ozval serveru GameSpot s tím, že jeden z questů zmiňovaného DLC připomíná jeho vlastní úkol, který vytvořil do modu pro Fallout: New Vegas s názvem Autumn Leaves Konkrétně mu v žaludku leží quest s názvem „Brain Dead“.

Veer říká, že příběh, postavy i prostředí jsou si u obou úkolů podobné jako vejce vejci. Obě verze začínají rozhovorem přes intercom v jednom z vaultů, na čemž by ještě nebylo nic tak divného. Shody se však začnou objevovat hned po vstupu do protijaderného krytu. 

GameSpot následně o vyjádření požádal vedení Bethesdy, konkrétně Peta Hinese, viceprezidenta pro marketing. Ten celé obvinění důrazně popírá a nadto uvádí, že si Bethesda komunity kolem modů jejích her velmi váží a nikdy by jejich věrnost podobným způsobem neznevážila. Údajně se na mod podíval a všechny podobné elementy jsou čistě náhodné.

Patří mezi ně například vyšetřování vraždy, ve kterém musíte opakovaně zkoumat místo činu a vyslýchat podezřelé. V obou případech také jde o záhadnou smrt důležitého finančníka z Vaultu a v obou je kladen důraz na hlasovou modulaci, abyste od sebe rozeznali jednotlivé roboty při výslechu. Jak v DLC, tak v modu také můžete prožít intimní chvilku s androidem. Zdá se, že pokud jde skutečně jen o náhodnou podobnost, je to pravděpodobné asi jako výhra ve sportce.

Veer se vyjadřije ve smyslu, že mu inspirace jeho dílem nevadí, protože chápe, že podobné věci se dějí často a přejímání je běžným standardem při tvorbě her i jiných druhů médií. Stále by si však přál alespoň nějaký projev uznání, například místo v závěrečných titulcích. Podle něj by podobná odměna Bethesdu nic nestála a pro moddery, kteří na svých dílech tráví mnohdy i roky, by šlo o neuvěřitelnou vzpruhu. S ohledem na Hinesovo vyjádření má ale Guillaume nejspíš smůlu.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama