S Vulcan API dosahuje Doom lepších výsledků
Stále ještě čerstvý Doom dostal od svých autorů z id Software nový patch, který přináší podporu Vulkan. Pokud vás zajímá, jak si nyní hra vede v porovnání se spuštěním pod OpenGL 4.5, možná budete příjemně překvapeni. S Vulkanem totiž Doom běží o poznání lépe.
Výhody nové API ocení zejména majitelé grafických karet Radeon, hlavně nejmodernějšího modelu RX480. Na této kartě dochází pod Vulkanem k nárůstu výkonu o 27 % v rozlišení 1080p a o 23 % ve 1440p. Ve scénách, kde OpenGL 4.5 zvládalo 100FPS, Vulkan dokázal nabídnout 160FPS. Podobný nárůst zřejmě překonal i ta nejodvážnější očekávání.
Hra navíc pod Vulkan API kvalitně zvládá scaling na vícero jádrech CPU. Server Dark Side of Gaming ve svém testu ukazuje, že zatímco Vulkan využívá všech šest jader použitého procesoru Intel i7 4930K, OpenGL 4.5 se většinou spoléhá pouze na jedno jediné. Vulkan tedy efektivně řeší prakticky všechny výkonnostní problémy, které hra dosud měla. V naší galerii si můžete prohlédnout porovnání výsledků obou technologií. První obrázek ze dvojice je vždy z OpenGL, druhý pak z Vulkan.