Třetina hráčů kupuje hry na základě streamů
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Třetina hráčů kupuje hry na základě streamů

Třetina hráčů kupuje hry na základě streamů

David Plecháček

David Plecháček

17
Reklama

Lidé se o koupi her rozhodují na základě sledování online videí. To, o čem jsme dosud nepodloženě mluvili mezi sebou, případně o čem se vyjadřovali vždy jenom jednotlivci, dostalo nové kontury díky studii společnosti NPD Group, která učinila výzkum mezi čtyřmi tisíci hráčů.

Studie sledovala chování mužů a žen ve věku 9 let a více. Ze závěrů vyplývá, že za poslední půl rok celých 44 procent hráčů vidělo ať už nějaké eSport klání nebo klasické streamy jiných lidí, kterak hrají hry. Celých 69 procent z nich si nějakou hru v tomto období koupilo právě proto, že ji někoho viděli hrát online.

To nejdůležitější bylo řečeno. Streamování her dávno přestalo sloužit jako prostředí, kde si s tvůrcem videa můžete popovídat na chatu, případně si projít hru, kterou váš stroj nerozběhne, ale stala se z toho reklama, na základě které hráči čím dál více volí, do čeho investovat. Jenže společnost NPD Group přináší i další zajímavá čísla. Tak například celých 18 procent zúčastněných sleduje denně nějaký herní stream, přičemž jeho průměrná délka (respektive zájem diváka) přesahuje tři hodiny.  Skoro polovina lidí sleduje někoho alespoň jednou za týden. Liam Callahan, zástupce společnosti, navíc podotýká, že lidé více zajímá samotná hra než-li hráč, který jí hraje - takový výsledek může být pro mnoho lidí překvapením.

Paradoxem je i fakt, že se lidé více zajímají o hry, které sami vlastní. Pro tuto variantu hovoří celé dvě třetiny ze zúčastněných lidí, z nichž si někteří hru pořídili právě proto, že už jí na internetu viděli. Další silnou motivací je lépe porozumět titulu, o kterém vědí málo. Ztotožňujete se s výsledky nebo snad máte radši psané recenze? 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama