Sony nestrpí VR hry s poklesem frameratu
GDC je snad nevyčerpatelnou studnicí informací, z nichž největší část uzurpuje PlayStation VR. Jeho OLED display podporuje rozlišení 1920 x 1080, které je následně rozděleno na 960 x 1080 na každé oko. Už z minulosti víme, že obnovovací frekvence by teoreticky mohla dosahovat 120 Hz, tedy 120 snímků za vteřinu.
Jak ale také víme, jedná se pouze o teorii. Sony své vývojáře nabádá k co nejvyššímu frameratu, ale pochopitelně v některých případech bude potřeba kompromisů. Chris Norden, významný inženýr pracující na PS VR, dokonce naznačil, jak moc je počet snímků za vteřinu pro Sony důležitý aspekt.
„Snímkovací frekvence je velmi důležitá. Nemůže klesnout pod 60 snímků za vteřinu, nikdy!“ zdůraznil Norden. „Pokud se tak stane a nějaké hře klesne framerat na 55, 51 snímků… pravděpodobně jí nenecháme projít schvalovacím procesem a odmítneme jí,“ dodal. „Já vím, že to za to schystám, ale pro tohhle neexistují omluvy. Je to těžké, nebudu vám zde říkat, že není, že je to lehké… je to vážně hodně těžké, ale 60 Hz je minimum, které budeme akceptovat. Zatlučte si to do hlav,“ dodal.
Jedná se o první rezolutní náznak toho, jak se bude Sony chovat k vývojářským týmům, kteří dané cíle nesplní. Limit je jasný, a kdo ho nedokáže zdolat, má prostě smůlu. Je sympatické, že se Sony snaží svůj projekt chránit i takovýmto způsobem, ačkoliv zde můžeme diskutovat o tom, zda je to vůbec v jejich silách stoprocentně ohlídat.
Informace přichází nedlouho po té, co jsme informovali o pravém smyslu externího výpočetního zařízení. To nakonec nebude sloužit k podpoření výkonu PlayStationu, jak se původně předpokládalo, a tak si vývojáři budou muset vystačit s tím, co mají k dispozici už teď.