Oculus Touch je navržený pro VR
Společně s finální podobou helmy Oculus VR představili vlastní ovladač, který hráčům zajístí nerušený zážitek ve virtuální realitě.
Prototyp Oculus Touch s označením "Half Moon", tedy půlměsíc, vypadá jako zkřížení Wii Motion controlleru a rozpůleného klasického ovládače. Dvě zařízení pro obě ruce obsahují analog, dvě tlačítka a dva triggery - jeden pro prsty a jeden pro dlaň. Ovladač také bude moci snímat polohu ruky a gesta a přenášet do hry jejich pozici i natočení.
"Chtěli jsme vytvořit zařízení, které skutečně lidem dovoluje dosáhnout do virtuální reality a interagovat s předměty." řekl na vlasntí konferenci zakladatel Oculus VR Palmer Luckey.
"Máme matici senzorů uvnitř ovladače, které vycítí, kde se váš prst nachází. Je to vlastně docela elementární - ovladač neví přesně, kde jsou vaše prsty, ale zvládá tak základní gesta jako ukazování nebo zvedání věcí pomocí dlaňového triggeru. Dovoluje nám tam snímat docela slušný počet pozicí ruky, které se pak přenesou ve velice snadné interakce s virtuálním světem, jako třeba házení a takové ty akce, které s normálním ovladačem dělat nemůžete." vysvětlil fungování ovladače Nate Mitchell, produktový viceprezident z Oculus VR.
Oculus Touch vyjde několik měsíců po vydání Oculus Rift, který zpočátku bude prodáván s Xbox One ovladačem. Touch si budou zákazníci moci koupit samostatně, ale jeho cena dosud nebyla uvedena.