První dva obrázky z enginu Source 2
Konference GDC byla letos bohatá na informace o nových enginech a inženýři konkrétních firem se doslova předháněli v tom, čí technologie je lepší a co nového umí. Patřili k nim samozřejmě i zástupci Valve, kteří představovali své řešení virtuální reality, na kterém pracují společně s HTC a zájemce nechali procházet v lokaci nazvané Aperture.
Nikoho asi nepřekvapí, že běžela na enginu Source 2, který byl po mnohých spekulacích na GDC potvrzen.
Pokud ve vás oficiální odtajnění detailů kolem Source 2 vyvolalo naději, že bychom se mohli dočkat nové hry od Valve a rádi byste nahlédli, jak lokace vybudované na druhé generaci Source enginu vypadá, pak máte šanci dnes, kdy se na veřejnost dostaly dva obrázky. Čekáte-li však, že vás posadí na zadek, budete spíše zaklamáni.
Na první pohled totiž nepůsobí zrovna bombasticky a nebudete první, kdo by si tipnul, že sleduje scénu běžící na původní verzi enginu. Do značné míry je to samozřejmě způsobeno strohostí dané místnosti kdesi v útrobách Aperture Science a stále nejde o oficiální portfolio ukázek, i tak ale zavládlo v redakci mírné zklamání.
Po technologické stránce je ale samozřejmě vše v naprostém pořádku a stále platí, že Source 2 bude pomocí grafického API Vulkan těžit z hardwaru co nejvíc, podobně jako slibuje Microosft se svým DirectX 12. To vše při zachování velké míry kompatibility jak s hardwarovou výbavou PC, tak nových konzolí.