Chroma od Harmonix bude hudební FPS
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Chroma od Harmonix bude hudební FPS

Chroma od Harmonix bude hudební FPS

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

17. 2. 2014 18:08
Reklama

Tým herních audiofilů, kteří mají za sebou hudební hry jako Frequency, Amplitude, Guitar Hero a Rock Band se chystají žánr, který pomohli rozšířit do mainstreamu, probudit z pohodlného spánku, kam se s plastovými nástroji před několika lety uložil. Jeho místo zabraly taneční tituly, avšak Harmonix věří, že hrám založeným na rytmu ještě neodzvonilo. Jejich připravovaná hra Chroma má být F2P multiplayerová střílečka s důrazem na melodičnost.

Zní to zvláštně, ale pokud jsou Harmonix něčím proslulí, pak je to tím, že se nebojí experimentovat. Ve hře se vydáme do lesklých arén, ve kterých se setkají týmy hráčů, jejichž zbraně budou kromě zranění způsobovat vizuální a zvukové efekty. Týmy se tak budou snažit nejen postřílet nepřátele, ale také navzájem souznět své zbraně a mířit k týmové eufonii, jež posílí nejen efekt jejich arzenálu, ale také může spolubojovníky vyléčit. V jistých momentech také půjde pozměnit terén arény, postavit si snipovací věže, přidat kryty a mosty přes propasti.

"Aby tato hra byla opravdu o hudbě, museli jsme se zamyslet nad nutnými rozdíly od zažitých konvencí stříleček," říká Alex Rigopulos, CEO Harmonix. "Chceme namířit hráčovu pozornost na hudbu a hrou ho dostat do stavu splynutí s melodií. Ten zážitek, který se u hráčů snažíme vyvolat, je spojený se zvukem, rytmem, světlem, barvou a smyslovou podívanou. Je to jiné vnímání než které vyvolává většina stříleček a v jistém smyslu je spíše o tvoření než o destrukci."

Vývojáři Chroma jsou Hidden Path Entertainment, kteří jsou s žánrem týmových FPS více než obeznáměni díky své práci na CS:GO. I v Chroma se tak setkáme s různými zbraněmi, které zde dělají odlišné zvuky a efekty, a také s rozličnými třídami, které se hodí pro jiné styly hraní. Některé více sednou FPS hráčům, na jiné si spíše potrpí hráči bažící po melodii a pravidelném rytmu. Všechny třídy však benefitují z dodržování rytmu hudby a jejich odlišné dovednosti se liší především v tom, jak reagují na danou melodii.

Všechy zbraně a třídy zřejmě projdou změnami, avšak už teď vývojáři sdílejí nápady na potenciální zápasy mezi týmem, co hraje klasickou hudbu a rock'n'rollovou skvadrónou. Koncept zní velice slibně a historie potvrdila, že hudebnost akčním hrám sedne (Patapon, Gitaroo Man, Every Extend Extra). V náruči Harmonix má Chroma potenciál uspět i mezi tradičněji pojatými FPS akcemi.

Hra vstoupí do uzavřené alfy tento měsíc a můžete se do ní přihlásit i vy. Ačkoliv  je stále příliš brzy na odhadování přesnějšího data vydání, Harmonix říká, že se Chroma objeví na PC v nabídce Steamu někdy tento rok.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama