Oculus Rift se pro konzole nehodí
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Oculus Rift se pro konzole nehodí

Oculus Rift se pro konzole nehodí

Ondřej Švára

Ondřej Švára

13. 11. 2013 07:37 6
Reklama

Hodně studenou sprchou zmáchal novogenerační konzole autor virtuálních brýlí Oculus Rift. Podle Palmera Luckeyho jsou PS4 a Xbox One pro jeho systém virtuální reality příliš "limitované". Problém je hlavně v tom, že jsou to hardwarově uzavřené platformy.

Luckey říká, že ve snaze udělat virtuální systém co nejpokročilejší a uživatelsky nejpříjemnější, musí vývojový tým svůj Oculus Rift neustále modernizovat a vydávat různé hardwarové, firmwarové a jiné updaty i po jeho komerčním vydání. Právě v tom je prý konzolová filozofie na překážku. "Problém konzolí je v tom, že jakmile vyjdou, jsou v jedné pevné specifikaci zamčeny po dlouhou dobu. Podívejte se na PC, jak se za posledních osm let vyvinulo," říká Luckey.

Myslí tím vývoj po stránce hardwarového výkonu. Jesltiže virtuální realita potřebuje parádní 3D obraz v hladkých šedesáti snímcích za vteřinu, je nutné, aby se náročným hrám neustále přizpůsoboval hardware. Za čtyři nebo pět let může Oculus Rift podle Luckeyho nabízet ještě mnohem větší zážitky, ale bude k tomu potřebovat odpovídající výpočetní výkon. A právě proto asi navždy zůstane nativní periférií pro PC. Ostatně, Sony plánuje na příští rok vydat svůj vlastní virtuální headset.

P.S.: Referenční vzorky Oculus Riftu již mají k dispozici různá vývojářská studia. Komerční verze helmy je ale stále ve vývoji s nespecifikovaným datem vydání.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama