Codemasters zavřou studio v Guildfordu
Střílečka Bodycount měla svým pojetím navázat na klasickou playstationovou akci Black. Studio Codemasters sídlící v Guildfordu dokonce v průběhu vývoje posílilo o Stuarta Blacka, designera a spoluautora zmíněné FPS. Úspěch se ale nekonal. Rozpačité recenze a Metacritic hodnocení na úrovni padesáti procent znamenají úplný zvrat v plánech společnosti Codemasters se svým guildfordským týmem: zatímco ještě loni rozšiřovali řady tohoto studia, dnes se připravuje jeho zrušení. Tým, který vznikl v roce 2007 pod vedením Adriana Boltona z EA Criterion, se během měsíce oficiálně rozpustí, přičemž jeho členové se přemístí na jiné pozice ve studiích ve Warwickshire a Birminghamu, anebo budou propuštěni.
Právě dnes začala běžet třicetidenní lhůta, během níž se rozhodne o osudu jednotlivých zaměstnanců. Plány Codemasters jsou nicméně zřejmé: jak zaznělo v prohlášení společnosti pro server GamesIndustry, vyhlíží její šéfové výraznější dominanci žánru závodních her. Reorganizace studií by tedy měla pomoci udržet stávající závodní značky jako Dirt, Grid, či samozřejmě F1 na špičce, a navíc umožnit vznik nové závodní IP, kterou zpracuje rozšířené F1-studio v Birminghamu. Rozhodnutí logické a vítané: zatímco Bodycount přiměl našeho recenzenta Jardu Möwalda teskně vzpomínat na hodiny strávené u Black, aktuální F1 2011 způsobují v redakci vlny spokojenosti: a těžko Codemasters vyčítat, že se chtějí držet svého kopyta; tedy žánru, který zvládají na jedničku.