Novinky z indie studia Amanita Design
České studio Amanita Design na britském festivalu GameCityNights odhalilo své další plány. Týkají se jak stávajících titulů, tak úplné nových projektů. První zpráva potěší ty z vás, kteří ještě nehráli Machinarium a verze pro PC nebo Mac jim z určitých důvodů nevyhovují. Zatím nejúspěšnější hra studia se brzy objeví na dalších platformách, v přípravě je verze pro síť PlayStation Network, chystá se také port pro tablet BlackBerry PlayBook. Naopak s Microsoftem se Jakub Dvorský nedohodl, na Xboxu 360 se indie hit roku 2009 definitivně neobjeví.
Prvním z úplně nových projektů je Osada, interaktivní hudební video založené na "české psychedelické country hudbě". Podle obrázků velmi netradiční dílo kombinující fotografie s kreslenými pozadími se v následujících týdnech objeví na oficiálních stránkách studia k bezplatnému nahlédnutí.
Tradičnějším projektem je Botanicula, "jednoduchá ale rozsáhlá" point and click adventura. Vaším úkolem bude v roli pěti tvorů zachraňovat poslední semínka před útoky nebezpečných parazitů. Projekt, za nímž stojí hlavně animátor Jára Plachý, je zhruba v polovině, dokončen by měl být ještě letos. Opět je třeba upozornit na zajímavé grafické zpracování, které můžete vidět v přiložených obrázcích.
Zatím nejméně informací máme o třetím dílu série Samorost, který byl v Nottinghamu, kde akce GameCityNights proběhla, taktéž oznámen. Vývoj hry je zatím v počátku, připraveny by měly být verze pro PC, konzole a tablety. Samorost 3 by měl být delší a propracovanější než jeho předchůdci. Datum vydání zatím nebylo upřesněno. Chlapíci z Amanita Design se tak rozhodně nenudí, pokud vás práce týmu zajímá, rozhodně nepřehlédněte rozhovor na stránkách PC Gameru, kde se Jakub Dvorský svěřuje například se svým názorem na DRM ochranu.