CityVille na Facebooku trhá rekordy
Loňský rok byl ve znamení dalšího vzestupu sociálních her. Jejich hlavní ikona – Farmville – ale již ztrácela na síle. Společnost Zynga, která farmářskou hru provozuje, tak tušila, že musí vyvinout kvalitní náhradu. Její úspěch nakonec možná předčil všechna očekávání. CityVille bylo na Facebook vypuštěno 2. prosince a po prvním měsíci si jej vyzkoušelo 84.2 milionů hráčů. CityVille tímto číslem překonalo všechny rekordy a stalo se historicky nejúspěšnější aplikací na nejpopulárnější sociální síti. Spousta uživatelů se navíc k hraní pravidelně vrací, na denní bázi tak činí téměř 15 milionů lidí.
Zynga úspěch CityVille přikládá lokalizaci titulu do různých světových jazyků. Hra je od startu dostupná v angličtině, němčině, španělštině, italštině a francouzštině. Společnost Zynga, která sociálním hrám kraluje a umí na nich vydělat, navíc své nové dílko na Facebooku významně propaguje. Pokud bude počet uživatelů stále růst podobným tempem, brzy překročí hranici 100 milionů aktivních hráčů.
Hratelnost CityVille je opět založená na klasickém „klikacím“ principu. Návykový herní systém tvůrci navázali na oblíbené téma – budování města, vše zabalili do líbivého grafického kabátku. Úspěch CityVille tak není překvapením. Více o fenoménu sociálních her si můžete přečíst ve vánočním čísle časopisu Level.