jamie-keen-vykrik-ze-vzdaleneho-ostrova
Hrej.cz Far Cry 3 Článek

Jamie Keen: Výkřik ze vzdáleného ostrova

pavel-dobrovsky
pavel.dobrovsky
4. 3. 2012 23:00 Sdílej:
Reklama
Reklama

Jamie Keen působí na první pohled jako průměrný a nenápadný obyvatel Montrealu. Přitom má za sebou úctyhodnou kariéru, která trvá přes deset let. Od levné pracovní síly se vypracoval až na roli producenta v Electronic Arts a po angažmá na sériích Medal of Honor, Harry Potter anebo Battlefield 1942 dostal od Ubisoftu nabídku, která se neodmítá: dělat šéfa vývojářů Far Cry 3. „Zbožňuji Far Cry 2, proto je pro mě tahle práce splněním všech snů,“ říká Keen. Za fasádou klidného obličeje se tedy skrývá fanoušek stříleček, akční člověk a muž, který – podobně jako Clint Hocking u Far Cry 2 – nese zodpovědnost za úspěch hry. Při návštěvě montrealského sídla Ubisoftu jsme se u Jamieho zastavili a položili mu pár otázek ohledně nového herního prostředí.

Proč jste si vybrali ostrov jako herní lokaci?

Výběr herního světa se odrazil od příběhu. Věděli jsme, co chceme vyprávět, a k tomu jsme potřebovali vzdálené a izolované místo, kde neexistuje státní nebo společenský dozor, který by potlačoval zvrácené chování našich antagonistů. Logicky jsme dospěli k ostrovu. Na ostrově jste odříznutí od civilizace a její morálky, zákonů i policie. Jste jinde. Daleko. Do karet nám hrála i přírodní bohatost a pestrá geografie na relativně malém území. Potkávají se tu pláže s vysokými horami, hlubokými údolími, planinami nebo džunglemi.

Tropický ostrov je asi také prima, když venku za oknem máme minus deset stupňů...

To je pravda! Mohli bychom udělat hru na Arktidě – a neříkám, že k tomu třeba v budoucnosti nedojde – ale to by nás asi práce tolik nebavila. Takhle můžeme před reálnou zimou zdrhnout aspoň na ten virtuální tropický ostrov.

Ano, ukázky místy vypadaly jako dokument od National Geographic. Škoda, že se na ostrov nedají koupit letenky!

To byte ani nechtěli. Představte si, že ztroskotáte na ostrově, o kterém nic nevíte a kde je hlavním komunikačním kódem střelba z ÁKáčka. Jste ztraceni, nemůžete uniknout, nevíte, co se kolem děje a proč tady někteří lidé našli útočiště. Záměrně jsme vytvořili kontrast překrásné přírody a těch brutálních, zvířecích obyvatel. Je to vlastně ráj plný démonů. Budete se jako hráči ptát sami sebe, kde jste se to sakra ocitli, a my jako autoři doufáme, že to s vámi pěkně zamává.

Osobně jsem byl nadšený z otevřeného světa Far Cry 2. Mohl jsem jít, kam jsem chtěl, dělat cokoli, a to samé očekávám od trojky. Předpokládám, že jste sandboxový koncept trochu změnili.

Svět Far Cry 2 byl moc hezký, vzrušující a nabízel příležitosti k objevování, ale v podstatě byl po několika dnech hraní dost stejný. Naše krajina nabízí mnohem víc aktivit – můžete sbírat kytky, lovit zvířat – a ta budou někdy lovit vás - budete nacházet předměty, úkoly, poklady a tajná místa, která poodhalí historii ostrova. Udělali jsme tak z ostrova místo plné vzpomínek a záhad. Věděli jsme už od začátku, že se nechceme vytahovat, jak velkou herní plochu jsme udělali. Mohla by být klidně pět set kilometrů čtverečných velká, jenže to by přímo nesouviselo s kvalitou zážitku. Byl by to jen takový výkřik. Proto jsme se soustředili na navržení co nejvíce zážitků. Místo vás musí permanentně překvapovat – neustále budete narážet na něco zajímavého a nepocítíte, že vás ježdění v džípu začíná nudit.

To zní sice hezky, ale jak to bude fungovat v praxi?

Řeknu vám jednu historku. Nedávno jsem se stavil v testerském oddělení, abych zjistil, jak testeři reagují na nový obsah. Přidali jsme totiž na jeden útes maják a vedle něj udělali nenápadnou díru – zrušený důl. Měli jste vidět, kolik hráčů při jízdě kolem majáku zastavilo a šlo zkoumat, co v té díře je! Řekli si: co to je?! A to je přesně ten pocit, který ve vás chceme vyvolat – to, že jste prvním návštěvníkem našeho světa, chcete mu přijít na kloub a nikde nenarazíte na neviditelnou zeď. Za objevování nových lokací budete odměňováni a to vás bude motivovat, abyste příště zase vystoupili z auta a šli zkoumat. Osobně mě to k téhle hře hrozně přitahuje.

Pracujete spíš s větším množstvím krátkých misí nebo jich máte méně, zato delší?

Délka mise se odvíjí od příběhové situace a prostředí, ve kterém jste. Při testování jsme zjistili, že každý má jinou míru tolerance k délce mise. Třeba spoustu lidi baví krátké mise plné skriptovaných sekvencí – jenže děláme Far Cry, a tak je nemůžeme používat na každém rohu. Museli jsme najít rovnováhu obsahu tak, abyste prožívali příběh a zároveň měli velkou svobodu volby. Šlo vlastně o nejtužší oříšek, protože se ztrácel rytmus vyprávění anebo naopak byl až moc přítomný. Nakonec se to, myslím, povedlo. Pokud vás spíš zajímá více skriptů a dramatické události, tak si hraní užijete, stejně jako když vás tankuje samostatné objevování světa.

Ne každý chce objevovat...

To je pravda, ale stejně tak je pravda, že lidé chtějí prožívat svůj vlastní příběh. A to jim dovolíme. Far Cry 3 si mohou přizpůsobit vlastnímu stylu. Je to přece jejich hra, jejich boj, jejich metody, jejich pravidla a jejich rozhodnutí. Far Cry 3 jim vyjde vstříc – můžete udělat cokoliv a hra vám to povolí. Je důležité aby hra byla taková, jakou ji chcete mít. Svět se také bude mírně měnit v závislosti na vašich akcích. Když na klíčové lokaci vystřílíte nepřátele, tak už se tam neobjeví. Dávat tohle všechno dohromady tak, aby to v rámci sandboxu fungovalo, to byla a je moje noční můra.

To zní hrozně podobně jako svět Skyrimu.

Kluci z Bethesdy odvedli skvělou práci! Stejně jako ve Skyrimu i u nás můžete prostě vypadnout do krajiny a jít přímo za nosem a objevovat věci. Můžete se v tom ztratit a konstantně jít od jedné nepovinné lokace k další.

Můžete nám říci víc o jednotlivých postavách, které potkáme?

Bohužel, o tom zatím nesmíme mluvit.

To musí být hrozné, když máte jasně předepsáno co smíte a nesmíte říkat...

Je to hrozný, tak rád bych vám o hře řekl víc... Je toho hodně, co mám na srdci, ale nemůžu. Prostě mám zákaz. Zatím jsme vám odkryli jen část hry, což je vzrušující a zároveň frustrující, protože nesmíme ukázat víc. Far Cry 3 je... o objevování. Světa, příběhu, ale i vás samých. Zamyslete se nad tím.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz