Kreativní ředitel Days Gone: „Pokud chcete pokračování her, kupujte si je za plnou cenu“
i Zdroj: Hrej.cz
Days Gone Novinka Kreativní ředitel Days Gone: „Pokud chcete pokračování her, kupujte si je za plnou cenu“

Kreativní ředitel Days Gone: „Pokud chcete pokračování her, kupujte si je za plnou cenu“

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

19. 4. 2021 11:33 14

Pořádně hlasitou diskuzi mezi hráči, novináři a vývojáři vyvolal John Garvin, kreativní ředitel vývoje a scenárista open-world zombie akce Days Gone. V rozhovoru s designérem God of War Davidem Jaffem načnul téma ceny her, prodejů a následného vlivu na tvorbu pokračování. Částečně tak reagoval na nedávné informace o zrušení plánovaného pokračování Days Gone a s tím souvisejících stížností na společnost Sony, která dle některých kritiků jen agresivně prosazuje úspěšné značky a nedává příležitost ostatním.

Reklama

  • Kreativní ředitel Days Gone upozornil na to, že jsou pro hry klíčové prodeje bez slev
  • Popularita ve slevách nebo předplatných u velkých vydavatelů nic neznamená
  • Pokud hráči chtějí pokračování titulů velkých korporací, mají si je pokud možno kupovat za plnou cenu

„Pokud se vám hra líbí, tak si ji zatraceně kupte za plnou cenu. Ani nevím, kolikrát už jsem viděl hráče říct ‚jo, to si koupím ve slevě, nebo skrz PS Plus, to je fuk‘,“ odpověděl na dotaz, zda vydání Days Gone v PS Plus nepřineslo pozitivní nárůst zájmu o hru jako takovou. Garvin pak své tvrzení zpřesnil. Poukázal na to, že se společnosti naprosto logicky řídí tím, jak se které hry prodávají a že klíčové jsou prodeje v první dny po vydání. Pozdější případné úspěchy ve slevách, nebo dokone předplatných službách už prý pokračování nezajistí.

„Jen říkám, že si nemáte stěžovat, když hra nedostane pokračování v momentě, kdy se neprodávala během launche. Hele, God of War prodal během vydání miliony kusů a víte co, Days Gone ne,“ dodal. Také upozornil na to, že už dva roky není součástí studia Bend a tím pádem netuší, jaké poměry ve studiu panují v současnosti. V zápětí se také opřel do pirátství, které poznamenalo vývoj Syphon Filter: Dark Mirror na PSP.  Garvin se tak snažil upozornit na to, že prostý zájem nebo popularita hry nestačí. Klíčové jsou prodeje v době, kdy titul ještě nespadl do slev nebo výhodnějších nabídek.

Později na Twitteru Garvin reagoval na poměrně vášnivé reakce hráčů. Opět vypíchl to, že nijak nekritizuje komunitu jako takovou, respektive chápe, že jsou nabídky slev velmi atraktivní. Chtěl ale ukázat souvislost mezi rozhodovacími procesy velkých vydavatelů a vývojem komerčního úspěchu jednotlivých projektů.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama