Zelnick: Každoroční vydávání ničí značky
Take-Two Interactive má za sebou poměrně vydatný rok. Obří vydavatelská společnost, která zaštiťuje Rockstar Games a 2K Games, v letošním roce vydala tituly, jako je Mafia III,XCOM 2, Civilization VI nebo třeba Battleborn a kolekci Bioshock. Na nedávné akci MKM Partners se šéf společnosti Strauss Zelnick rozpovídal nejen o firemní filosofii, ale i o pohledu do budoucna.
Velkou pozornost věnoval například tomu, že ačkoli má společnost v portfoliu celou řadu velice úspěšných značek, dává jejich vývoji dostatečný prostor. Podle Zelnicka je snaha konkurence vydávat každý rok další díl populárních sérií z dlouhodobého hlediska kontraproduktivní. Jakkoli by tedy na papíře vypadalo každoroční vydávání GTA skvěle a velmi výhodně, znamenalo by nevyhnutelné dvojnásobné zvětšení vývojářských týmů, větší náklady a velmi pravděpodobný pokles kvality a ztrátu zájmu zákazníků. Take-Two se naopak snaží, aby vlastněné značky byly oblíbené a hlavně trvalé, zatímco konkurence své populární série ždíme a musí neustále přicházet s něčím novým, což je velmi náročné.
Take-Two má podle Zelnicka k dispozici jedenáct značek, které prodaly více než pět milionů kopií. Nadto společnost vydala 54 her, které prodaly více než dva miliony kusů. Takový úspěch je podle Zelnicka naprosto bezprecedentní. Rád by dostal vydavatelství do fáze, kdy bude mít dostatek kvalitních značek pro to, aby každý rok mohly vycházet úplně nové hry a oblíbené série měly dost času na odpočinek.
Zároveň se společnost údajně nebrání dalšímu růstu skrz akvizice dalších firem, chce ale k této problematice přistupovat s opatrností a zodpovědně. Akvizice musí mít pozitivní vliv na celkové vnímání společnosti. Jako příklad uvedl chování EA, respektive jeho bývalého šéfa Johna Riccitiella, které v průběhu deseti let utratilo 20 miliard dolarů za jiné firmy, mnohdy s pramalým přínosem. Zelnick si navíc nebere servítky a jako častý cíl akvizic uvádí ego a snahu o vybudování obřího impéria, zatímco jednoduchá matematika stojí stranou. Současný šéf EA Andrew Wilson je podle něj ve svém přístupu mnohem úspěšnější a dokázal ztrátu vyrovnat.
Největší očekávání v hráčích samozřejmě momentálně budí Red Dead Redemption 2 a ani tomuto tématu se Zelnick nevyhnul. Podle jeho slov můžeme očekávat vynikající příběh a skvělou hratelnost, stejně jako neuvěřitelnou hloubku emocí. Zmínil navíc, že Take-Two navzdory obecným předpokladům westernové téma podporuje. Můžeme se prý těšit na velkou, rozsáhlou a optimistickou vizi Ameriky. Zdá se, že i vydavatelství chce Ameriku znovu učinit skvělou. Doufejme, že se jim to povede.