Zdržuje Unreal III engine vývoj dalších her?
V jednom z bodů žaloby týmu Silicon Knights na Epic Games (další info tady a tady) kvůli Unreal Engine III technologii se pravý, že navzdory prvotním slibům nebyla spol. Epic Games schopna vývojářům v čas některé prvky dodat v použitelném stavu, což značně zkomplikovalo nejenom vývoj Too Human, ale i řady dalších her. Žádný konkrétní příklad takové další hry však v žalobě Silicon Knights uveden není, což tohle tvrzení činilo v očích mnohých tak nějak nedůvěryhodným.
Možná však všichni nevěřící Tomášové tvrzení Silicon Knights uvěří díky vyjádření Steva Sinclaira pro sajtu GamePlayer.com.au. Steve Sinclair je šéf vývoje next-gen akce Dark Sector v týmu Digital Extremes, který v minulosti s Epic Games velmi úzce spolupracoval a podílel se na vývoji titulů Unreal Championship (Xbox) a Unreal Tournament 2003/2004.
Steve Sinclair pro GamePlayer prozradil, proč se jeho tým Digital Extremes rozhodl nadále ve spolupráci s Epic Games nepokračovat a tudíž ani pro vývoj Dark Sector nepoužít Unreal Engine III technologii, byť právě ta se měla základem Dark Sector původně stát.
„Spoustu toho ohledně Unreal III engine naslibovali (Epic Games), hlavně na PS3. Ale jak je nyní jasné, tak nebyly termíny dodrženy, což zdržuje vývoj spousty her, které ji (Unreal Engine III technologii) používají.,“ snažil se Steve Sinclair vysvětlit, proč se jeho tým rozhodl nakonec použít vlastní technologii a ne Unreal Engine III.
Pokud si to Steve nevymyslel, jakože proto nemá žádný důvod, tak je žaloba Silicon Knights vůči Epic Games alespoň v jednom bodě pravdivá. No a bůhví kolik takových „pravd“ ještě v dalších týdnech a měsících vyjde najevo. Samozřejmě nemůžeme vyloučit, že to celé je pouze komplot a spiknutí vůči Epic Games, čímž bychom se však pomaloučku polehoučku přenesli z reality do fikce.