Zakladatel EA: Jsme v temném věku
Jestliže se má herní průmysl dostat z "temného období", musejí vývojáři preferovat otevřené platformy jako je například hraní webovém prohlížeči. Tvrdí to Trip Hawkins, někdejší zakladatel Electronic Arts. Právě on považuje současný stav herního byznysu za bloudění v temnu.
Je jasné, že své závěry ventiluje do médií i z toho důvodu, že dnes šéfuje společnosti Digital Chocholate zaměřené na sociální hraní. Nicméně jeho teze by zněly věrohodně i bez znalosti jeho pracovních aktivit. Hawkins tvrdí, že dnešní vývojáři jsou v podstatě otroky uzavřených konzolových platforem, jejich majitelů a velkých vydavatelů, kteří naoko slibují svobodu, ale přinášejí jen diktát pro zajištění výdělků. "Svůj zlatý věk jsme, myslím, prožili v éře disket. Tehdy jsme dělali hry tak, jak jsme opravdu dělat chtěli. Jenže pak přišlo Nintendo s licencováním a to byl konec," říká Hawkins.
Je jedním ze stále se rozšiřující řady známých vývojářů, kteří už mají AAA mainstreamu po krk a utíká k alternativě, která má paradoxně slušnou ekonomickou perspektivu. I indie scéně se už pár let pohybuje tvůrce Ultimy Richard Gariott, o nový způsob tvorby se nyní začínají pokoušet bývalí členové Eden Games (TDU).
Hawkins je však nejradikálnější atlternativec. Už loni veřejně předpověděl, že brzy dojde k zániku konzolové dominance a veškeré "velké" hraní se přesune na systém cloudu, tedy hraní přes vzdálené servery.