Za nízké prodeje RTS her mohou hardcore hráči
A teď trošku bulváru. Víte, kdo může za to, že prodeje RTS titulů jdou hru od hry údajně dolů? Mohou za to hardcore fanoušci a vývojáři. Vzájemnou souvztažnost těchto dvou elementů vysvětluje pro VG247 producent Tom Clancy’s EndWar Michael de Plater:
„Strategie trpí tím, že (vývojáři) příliš naslouchají hardcore hráčům. Každá (strategická) hra od Command & Conquer a dále jenom přidávala nové a nové prvky, což zvyšovalo komplexnost. A když si prohlédnete prodeje, tak pořád klesají. Prodávají je (strategie) stále užšímu spektru zákazníků,“ lamentuje Plater nad tím, že RTS a strategické hry obecně se neprodávají po milionech a nevedou žebříčky prodejnosti.
Výše uvedené výroky jsou však zjevně účelové, protože Tom Clancy’s EndWar vychází na začátku listopadu a Plater se tím snaží naznačit, že jeho dítě nepotřebuje přehnanou komplexitu k tomu, aby dokázalo zaujmout. Je přitom zvláštní, že Plater sám v minulosti vyvíjel hry v sérii Total War, které si na malé prodeje rozhodně stěžovat nemohou. A jsou tu další úspěšné série – Warhammer 40k od Relicu, už zmíněný Command & Conquer atd..
„Doufáme a byli bychom opravdu rádi, kdyby (Tom Clancy’s EndWar) dosáhla úspěchu na úrovni dalších tří Tom Clancy sérií jako například Ghost Recon a Splinter Cell,“ vyslovil Plater nahlas své přání. Zdali se mu vyplní, to zatím nikdo neví. Jisté je pouze to, že velká přání by se nahlas vyslovovat neměla.