Z COD: Elite bolela vývojáře hlava
"Z Elite bolela hlava všechny, kteří se na jeho vzniku podíleli." Tak dnes hovoří výkonný ředitel Activisionu Eric Hirshberg o známé sociální službě pro akční hry Call of Duty, spuštěné loni v listopadu.
O Elite se Hirshberg rozpovídal minulý týden v Las Vegas a zmínil několik problémů, které vývoj postihly. "Při launchi jsme například museli řešit řadu technických chyb, které frustrovaly nás i naše fanoušky," řekl Hirshberg.
Hlavní problém ale v Activisionu vznikl ve chvíli, kdy se rozhodovalo, jak Elite vůbec představit, inzerovat a jak jej prodat komunitě, která se kolem Call of Duty utvořila již dávno a bez sociálního prostředí. "Rozhodli jsem se pro variantu, že lidem narovinu řekneme, že naprostá většina vlastností systému bude zdarma, ale něco také budeme exkluzivně prodávat. Mnozí teď tvrdí, že jsme měli radši počkat a nejdřív ukázat, co vlastně v placeném Elite hráči dostanou a až pak o rozdělení na platící a neplatící část služby vůbec mluvit," říká Hirshberg. Dodává, že spojení "Call of Duty" a "předplatné" mu loni připravilo opravdu bolestné léto kvůli nadávání internetových diskutérů a bloggerů.
Prý v Activisionu také nebylo příliš jasné, zda vypustit Elite v hotovém stavu a vzbudit tak nejlepší dojem, anebo otestovat reakce veřejnosti přes nehotovou betu. První možnost je obecně dobrá pro marketing, ta druhá zase pro vývoj. Nakonec vznikl kompromis. Uzavřená betaverze Elite se krátce objevila v létě a na podzim na konzolích.
Elite má nyní půl druhého milionu předplatitelů a celkem sedm milionů zaregistrovaných hráčů. Ještě v letošním roce společně s novým Call of Duty by měl Activision spustit vylepšenou verzi 2.0.