XDG - nová divize THQ určená jen pro tvorbu obsahu
Společnost THQ se rozhodla vypořádat s náročností vývoje pro next-gen konzole ustavením nové divize XDG (External Development Group), jejímž cílem je výhradně tvorba herního obsahu pro potřeby ostatních vývojářských studií (nejenom) v rámci spol. THQ. Zatímco tvůrci z jednotlivých týmů patřících, nebo spolupracujících s THQ, se budou soustředit na koncept, design, herní prvky a co nejlepší hratelnost jednotlivých her, tak XDG tým pro ně bude na základě požadavků produkovat potřebný obsah včetně grafiky, zvuků, hudby a dalších materiálů.
Společnost THQ tím hodlá ušetřit nejenom peníze, ale hlavně na minimum zkrátit čas potřebný k vývoji jednotlivých her a to vše při jejich zvýšené kvalitě. Tvůrci se totiž nebudou muset trápit namáhavou, zdlouhavou a často repetitivní tvorbou obsahu, což by jim mělo značně ulehčit kreativní práci. Vedením XDG divize byl pověřen Shiraz Akmal, který předtím působil jako šéf R&D divize v týmu Heavy Iron Studios. V nejbližší budoucnosti budou služeb XDG týmu využívat tvůrci z následujících týmů a společností – ValuSoft, Concrete Games, Locomotive, Volition, Blue Tongue, Cranky Pants Games, Relic Entertainment, Juice Games, Heavy Iron Studios, THQ Wirelles a dalších. Další informace o činnosti XDG týmu jsou k dispozici na jeho homepage.