World of Warcraft brzy umožní spolupráci Hordy a Aliance v raidech nebo PvP
i Zdroj: Hrej.cz
World of Warcraft Novinka World of Warcraft brzy umožní spolupráci Hordy a Aliance v raidech nebo PvP

World of Warcraft brzy umožní spolupráci Hordy a Aliance v raidech nebo PvP

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

1. 2. 2022 12:05

Kultovní MMORPG World of Warcraft se od roku 2004 změnilo téměř k nepoznání, i po sedmnácti letech od vydání ale zůstala alespoň jedna jistota. Při tvorbě postavy (nebo o něco později) je nutné zvolit mezi frakcemi Aliance a Hordy a následně reprezentovat modrozlatou či rudočernou vlajku. Mezi stranami konfliktu pak panuje odvěká nesmiřitelná rivalita, to se ale s plánovanou aktualizací 9.2.5 změní.

Reklama

  • Ve WoW se v budoucnu objeví mezifrakční instance
  • Hráči budou moct tvořit skupiny a procházet raidy, dungeony a hodnocené PvP nehledě na příslušnost k Hordě / Alianci
  • Půjde o naprosto dobrovolnou možnost vyžadující ruční vytváření skupin
  • V ostatních ohledech bude rivalita zachována

Studio Blizzard oznámilo, že připravuje systémy mezifrakčních instancí, tedy možnosti procházet raidy, dungeony nebo hodnocené PvP souboje ve smíšených partách. Argumentuje tím, že novinka umožní přátelům nebo větším skupinám hráčů, kteří se kdysi dávno vydali různými cestami (a nikdy si nevytvořili postavu na druhé straně barikády) konečně spolupracovat v týmech nezávisle na frakci.

Dle autorů jde o poměrně komplexní systém, nestihli jej tedy připravit pro nadcházející aktualizaci Eternity’s End. Zároveň se zaměřují na dva aspekty. Mezifrakční spolupráce by měla fungovat jen v případě předem vytvořených skupin hráčů, bude tedy vyžadovat přátelství na Battlenet a tvorbu takzvaných premade skupin. Zároveň studio chápe, že rozdílnost frakcí a vzájemná rivalita je pro řadu hráčů esencí světa i hratelnosti, bude tedy maximálně dbát na to, aby byla mezifrakční spolupráce naprosto dobrovolná. Pokud chcete lidem, nebo orkům jít po krku při každém setkání i nadále, nic vám v tom bránit nebude.

Jak to zhruba bude fungovat v praxi? Hráči v budoucnu dostanou možnost pozvat do party i hráče opačné frakce, pokud mají uzavřená přátelství na Battlenetu nebo jsou součástí mezifrakčních komunit. Vyhledávač pro Mythic dungeony, raidy nebo hodnocené arény a battlegroundy také umožní přístup premade skupin, ale jen pokud o to hráči budou stát (zakliknutím bude rozhodovat lídr party). Na druhou stranu systém guild a náhodně vyhledávaných dungeonů, battlegroundů a podobně zůstanou v původním stavu, aby byla zachována původní povaha frakcí.

Zajímavostí je, že i ve skupině budou hráči obou frakcí v otevřeném světě vzájemně “nepřátelští”. Mohou spolu komunikovat v chatu, zároveň si ale můžou škodit a zabíjet se, případně uspořádat pořádnou bitvu. V instancích už ale budou týmy fungovat klasicky, navzájem se léčit, pomáhat si, obchodovat, sdílet loot, achievementy a podobně.

Systém také nebude fungovat v několika starších instancích založených na soupeření frakcí. Nebude ale omezený úrovní hráčů.

„Následkem událostí Battle of Azeroth se Aliance a Horda nachází v nejistém klidu zbraní. Frakce sice stále stojí proti sobě, a i když někteří lídři spolupracují v oblastech Shadowlands, řada členů každé z frakcí té druhé nikdy neodpustí léta vzájemné války a vraždění. Na každou Jainu je tu jeden Genn, a to se asi nikdy nezmění. Ale proč by hráči neměli mít možnost vybrat si sami, obzvlášť v otázce spolupráce, kde se příběh točí kolem umění odložit sváry a společně zničit hrozivé nebezpečí?“ dodává k novince Blizzard v oficiálním příspěvku.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama