windows-vista-jako-regulerni-herni-platforma
Novinka Windows Vista jako regulérní herní platforma

Windows Vista jako regulérní herní platforma

sleepless.

sleepless.

5
Reklama

Zatímco společnost Sony v Las Vegas konaný D.I.C.E. Summit tiše ignorovala, tak Nintendo a Microsoft se zde skrze své marketingové bossy presentovaly v plné síle a se spoustou plánů do budoucna. Nintendo ústy Reggie Fils-Aimeho presentovalo své plány týkající se služby Wi-Fi Connection a jako obvykle se tato japonská společnost chlubila svoji marketingovou strategií Blue Ocean. To společnost Microsoft se prostřednictvím Petera Moorea vytáhla s něčím úplně jiným. Ze všeho nejdříve s Moore omluvil za to, že spol. Microsoft několik uplynulých let hodně zanedbávala Windows jako herní platformu, což by se mělo radikálně změnit s příchodem operačního systému Windows Vista, který nabídne celou řadu základních funkcí týkajících se vyloženě pouze her a hraní.

Nejvýznamnější novinkou bude uvedení DirectX10, což prý hráči poznají na vizuální stránce do budoucna připravovaných PC her. Hry se také konečně dočkají své vlastní složky, což je sice úplně zbytečné, ale budiž. Kromě My Dokument, My Music, My Pictures, atd., se tak uživatelé Windows Vista dočkají i složky My Games, kde by měly být nainstalovány všechny hry, o nichž by měl mít hráč k dispozici celou řadu občas užitečných informací. Půjde o základní info, jako kdo hru vytvořil a vydal, jaká je její homepage, jaké je hodnocení ESBR/PEGI a podobně. Součástí Windows Vista bude i systém rodičovské ochrany, kdy si rodiče budou moci nastavit kolik času jejich ratolesti mohou strávit hraním, k jakým hrám mají přístup a k jakým ne a podobně. Nový OS by měl také výrazně zjednodušit proces instalace hry, který je často pro mnohé zkouškou ohněm, stejně jako stahování a aplikace patchů, což Microsoft hodlá v novém OS také nějak ošetřit.

Moore se kromě propagování Windows Vista jako herní platformy dotkl i několika Xbox 360 témat. Nejprve několik minut vychvaloval úspěch služby Xbox Live a jednotlivých prvků, jako je třeba Xbox Live Arcade, Xbox Live Marketplace a další. Co se Xbox Live Arcade týče, tak Moore znovu zdůraznil, že jde o ideální platformu pro vývojáře, kteří se nechtějí pouštět do next-gen závodů, ale rádi by bez asistence publishera dostali svůj titul k co největšímu množství hráčů. To platí především pro začínající, nebo amatérské týmy. Problém v případě služby Xbox Live Arcade je v tom, že si MS hry pro ni vybírá, takže šance dostat sem svůj titul je pro řadu vývojářů prakticky mizivá. Podle Moorea však MS hodlá v této oblasti hodně investovat, aby se z Xbox Live Arcade stala regulérní platforma. Změny čekají do budoucna také Xbox Live Marketplace, kde se kromě her týkajícího se materiálu začne podle všeho brzy objevovat i hudba,filmy atd.. Moore se samozřejmě nemohl vyhnout tématu nedostatečné dodávky Xboxu 360, což platí hlavně o Evropě a USA. V Japonsku je totiž vzhledem k malému zájmu zákazníků konzolí Xbox 360 spíše přebytek. Již za pár týdnů (4-6) by prý nemělo být žádnou výjimkou, že zákazník vejde do obchodu a volné konzole Xbox 360 se budou válet všude okolo. Tak na to jsme sami zvědaví.


 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama