vyvojari-zapasi-s-prodejnim-limitem-wiiware-her
Novinka Vývojáři zápasí s prodejním limitem WiiWare her

Vývojáři zápasí s prodejním limitem WiiWare her

sleepless.

sleepless.

Reklama

Gamasutra se z několika zdrojů dozvěděla, že aby nezávislí vývojáři mohli pomýšlet na honoráře z WiiWare her (šířené pouze digitálně na Wii), musí se jejich produktu prodat minimální množství stanovené společností Nintendo. Pro severní Ameriku je ono minimum údajně nastaveno na množství okolo 5000 prodaných kusů, pro jednotlivá evropská teritoria je potom stanoven nižší limit, který leží řádově na poloviční  a možná ještě nižší hodnotě. Až v momentě, kdy prodeje konkrétní hry tato čísla přesáhnout je vývojářům vyplacená ve smlouvě uvedená suma, zato však v plné výši.

Podle Gamasutry mělo toto opatření chránit službu WiiWare od záplavy narychlo uplácaných titulů. V průběhu času se však s ohledem  na absenci demoverzí (jako marketingového nástroje), rostoucí počet her v nabídce WiiWare (prezentační prostor pro každou hru se tím zmenšuje a čím dál větší roli hraje její stáří) a absenci řešení s nedostatkem úložného prostoru ukázalo, že spíše než pojistka kvality pro Nintendo je toto nařízení pohromou pro vývojáře. Prosadit se ve stále silnější konkurenci a prodat stanovené minimální množství je den ode dne těžší.

Částečně by tento problém měla teoreticky vyřešit možnost ukládat WiiWare hry na SD karty, kterou spol. Nintendo uvedla na GDC minulý měsíc a podle oficiálních údajů to výrazně posílilo prodeje WiiWare her obecně. Pro hry, které v nabídce WiiWare figurují už delší, však toto řešení mohlo přijít pozdě.

Gamasutra se na výše uvedenou praktiku vyptávala u nezávislých vývojářů, kteří její existenci připustili. Pouze jedno malé studio z několika dotázaných však prý na limit doplatí, protože prodeje jejich nejmenované WiiWare hry těžko stanovenou hranici dosáhnou, natožpak překročí. Nabízí se tedy otázka, jestli onen limit opravdu nepostihuje jen tvůrce neatraktivních a nekvalitních her a všem ostatním nečiní potíže.

Oficiální reakce Nintenda se drží očekávané linie fám a spekulací, což je pochopitelné. Nedá se čekat, že by taková firma šla s kůží na trh, když to není třeba a veřejně propírala své obchodní praktiky. Snad se však o celé věci nějaké informace dozvíme, ideálně z druhé strany barikády, abychom se mohli utvořit konkrétnější obrázek o celé situaci.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama