vyvojari-kritizovali-sve-zrusene-tymy
Novinka Vývojáři kritizovali své zrušené týmy

Vývojáři kritizovali své zrušené týmy

Marek Švrkala

Marek Švrkala

Reklama

Zhruba před rokem jsme oplakávali zánik studia Ensemble, které stálo za vynikající strategickou sérií Age of Empires. Microsoft se jeho provoz rozhodl ukončit z finančních důvodů. Na Game Developers Conference o zrušení týmu promluvil Paul Bettner, jeden z jeho bývalých členů. A Microsoft za uzavření studia nekritizoval: „Faktem bylo, že nám každá hra zabrala dvakrát tolik času, než jsme původně ohlásili, a také stála dvakrát tolik peněz. Microsoft je obchodní společnost, zodpovídá se svým akcionářům, my jsme prostě byli moc nákladní.“ V další části své řeči Bettner, který momentálně pracuje u firmy NewToy vyvíjející hry na iPhone, mluvil o workoholismu uvnitř Ensemble Studios: „Každý byl workoholik, vývojáři pracovali dlouho do noci a často i spali v kancelářích. Byli svázáni úspěchy série Age of Empires. Jako zaměstnanec a později jako manažer jsem to sledoval a neudělal nic, abych je zastavil. Neučinil jsem žádné rozhodnutí, doufal jsem v další velký úspěch.“

Paul Bettner dále upozornil na stížnost manželek zaměstnanců Rockstar Games, které kritizovaly hrůzné podmínky ve studiu a na statistiku, podle níž se chystá více než třetina vývojářů během následujících pěti let opustit videoherní průmysl: „Je to strašné. Ničíme naše nejlepší lidi, rozvracíme jejich rodiny a obětujeme jejich mládí. Odejdou a vezmou s sebou všechny své zkušenosti.“

Na konferenci pak vystoupil také Carey Chico ze studia Pandemic. To loni v listopadu uzavřela společnost Electronic Arts. I Chico kritizoval hlavně svůj tým: „Začátek našeho konce nastal po úspěchu Full Spectrum Warrior a Mercenaries a zisku financí díky spojení s Bioware. Když dostanete kapitál a nemusíte se už plně zodpovídat distributorům a dodržovat k nim závazky, musíte interně udržovat zodpovědnost a disciplínu. Když ji nemáte, všechno jde do kytek,“ uvedl Carey Chico, který je nyní prezidentem nově vzniklého studia Globex. Snad se další vývojáři z jejich chyb poučí.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama