Elevation Partners zafinancuje spojení BioWare a Pandemic Studios
Kapitálová společnost Elevation Partners se na jaře tohoto roku zajímala o koupi spol. Eidos. Nakonec však neuspěla. Našla si však jiný cíl a nyní oznámila, že bude finančně zajišťovat aktuální spojení nezávislých společností BioWare a Pandemic Studios.
Ze dvou veleúspěšných a stále nezávislých vývojářských společností BioWare a Pandemic Studios tak vznikne jedna velká elitní vývojářská společnost, jež bude vystupovat pod názvem BioWare/Pandemic Studios.Oba dva subjekty patří k ve svém oboru k nejúspěšnějším. Úspěchy kanadské společnosti BioWare snad ani není třeba zmiňovat. Tituly v RPG sérii Baldur's Gate, RPG Neverwinter Nights, RPG Knights of the Old Republic, nebo titul Jade Empire zná snad každý kdo se alespoň okrajově o hry zajímá. Spol. BioWare je navíc skvěle nastartovaná a v současnosti kromě PC RPG Dragon Age, připravuje i několik next-gen projektů v čele s RPG titulem Mass Effect.Společnost Pandemic Studios je sice mladší než BioWare, ale na svém kontě už má také řadu úspěchů. Jmenovat lze například taktickou vojenskou RTS Full Spectrum Warrior, povedený akční titul Mercenaries, nebo humornou akci Destroy All Humans!. Spol. Pandemic Studios se navíc velmi úspěšně angažuje na poli vojenských simulátorů.Spojení obou společností proběhne prakticky na všech úrovních. Nová společnost BioWare/Pandemic Studios bude mít nový vrcholný management, jemuž bude velet člověk jménem John Riccitiello, což je samozřejmě bývalý president Electronic Arts a jeden z podílníků kapitálové společnosti Elevation Partners, která bude spol. BioWare/Pandemic Studios finančně zajišťovat.Vrcholný management společnosti pak budou tvořit zakladatelé spol. BioWare Greg Zeschuk a Ray Muzyka a spoluzakladatelé Pandemic Studios Andrew Goldman a Josh Resnick. Všichni čtyři výše uvedení si mezi sebou rozdělí většinový podíl akcií. Významný podíl bude mít v držení i spol. Elevation Partners a zbytek se rozdělí mezi více než 400 zaměstnanců BioWare/Pandemic Studios. V této souvislosti je také třeba zdůraznit, že všechna studia BioWare i Pandemic budou fungovat tak jako doposud. Nebude se tedy konat žádné stěhování, přesouvání ani rušení a nikdo nepřijde o práci.Společnost Elevation Partners může být nakonec ráda, že před několika měsíci při snaze o koupi Eidosu neuspěla. Investice do spojení BioWare a Pandemic Studios je sice dosti vysoká (přes 300 milionů dolarů), ale rozhodně se vyplatí. Už jenom k významnému podílu na trhu, který tím bude spol. Elevation Partners v jistém smyslu ovládat. Spojení bude samozřejmě výhodné i pro Pandemic Studios a BioWare, protože tím zůstane zachována jejich nezávislost na velkých vydavatelských společnostech, což mimo jiné znamená poměrně velkou kreativní svobodu.