Vývojář pochybuje o DirectX 12 na konzolích
Microsoft plánuje uvést nové grafické API DirectX 12, od kterého si slibuje zlepšení kvality her na PC i konzoli Xbox One. Sám o sobě se tento postoj zdá zcela očekávaný a logický, vývojář Aaron Pollack ze studia Circle 5 však přichází s kritikou a o přínosu DirectX 12 pro sféru konzolí pochybuje.
Pollack v rozhovoru pro magazín GamingBolt mluví o DirectX jako o technologii, která se neustále vyvíjí a není sporu o tom, že skutečně posouvá odvětví videoher dál, v masové produkci by ale mohlo nasazení DirectX 12 čelit problémům. Týkají se fragmentaci trhu a nespornému faktu, že vedle konzole Xbox One existuje také PlayStation 4, a byť se obě firmy - Microsoft a Sony - snaží uvádět na svých platformách exkluzivní tituly, stále je tu celá řada multiplatformních her. "Pokud se vývojáři rozhodnou následovat DX, dělají tím v podstatě rozhodnutí opomenout [druhou] fanouškovskou základnu. Pro velkou produkci je to risk," uvádí Pollack.
Dále pak vyjmenovává, že z příchodu DirectX budou těžit firmy jako Epic nebo Unity Technologies, které následně podpoří vývojáře v jejich uvažování pracovat na exkluzivitě pro PC/Xbox. V případě multiplatformových her ale zákonitě narazí na vzájemnou neslučitelnost struktury kódu pro obě konzole a dokončení takových titulů bude mnohem náročnější než doposud.
Podobné úvahy jsou samozřejmě z obecné hlediska předčasné - zatím jsme o DirectX jenom slyšeli - Pollackův názor však dává smysl a Microsoft rozhodně nemá instantní recept na úspěch. Na každý pád nám tento rok přinese zajímavé vyústění snahy o další významný technologický posun, do toho!