vyvoj-the-godfather-stal-ea-pres-800-milionu
Novinka Vývoj The Godfather stál EA přes 800 milionů $

Vývoj The Godfather stál EA přes 800 milionů $

sleepless.

sleepless.

Reklama

O tom, že vývoj mafiánské akce The Godfather, která se za pár dní objeví v obchodech po celém světě, nebyl levný snad nepochybuje ani ten, kdo nemá o náročnosti tvorby her ani potuchy. Ostatně sama společnost Electronic Arts už přiznala, že ji vývoj výše uvedené hry stále něco mezi 10 – 20 miliony dolarů. To rozhodně není málo a navíc to není zcela pravdivý údaj. Vývoj The Godfather stál EA podle všeho mnohem více, snad až přes 800 milionů dolarů!

S touto částkou přišel autor docela zajímavého článku na Financial Times, který počítá  nejenom s přímými náklady na vývoj hry, ale i s finanční částkou, o níž společnost Electronic Arts přišla kvůli posunutí vydání hry z listopadu 2005 na březen 2006. Jakmile v červenci minulého roku EA své akcionáře upozornila, že možná The Godfather nebude k dispozici před vánocemi, tak cena akcií EA klesla o skoro 5 procent, což se rovnalo ztrátě ve výši 800 mil. dolarů. V návaznosti na pokles ceny akcií pak došlo ke zveřejnění nepříliš optimistické předpovědi týkající se hospodářských výsledků EA na konci roku, což znamenalo další pokles ceny akcií a další ztrátu.

EA tak má před sebou docela obtížný úkol, v jehož rámci by výše uvedené náklady spojené s vývojem titulu The Godfather, ráda nahradila ziskem z prodeje různých verzí této hry. Lehké to nebude mít kvůli tomu, že byla situací na trhu donucena ke snížení ceny PC, PS2 a Xbox verze na 39.95 dolarů, když se hra měla původně prodávat za 49.95 dolarů. Jenže zákazníci už odmítají platit prémiovou cenu za tituly pro PC a současnou generaci konzolí, když jsou na trhu hry pro další generaci konzolí, které mají na vyšší cenu "nárok". A právě v tomhle se pro EA ukrývá další problém. Zatímco méně výdělečné verze The Godfather pro PC a současnou generaci konzolí vyjdou už za pár dní, tak nejvíce výdělečná verze hry pro Xbox 360 (určitě dojde i na PS3 verzi), vyjde až bůhví kdy, nejspíše až ke konci léta nejdřív.

Až další měsíce ukáží, jak si titul The Godfather povede, respektive jestli tržby z jeho prodeje pokryjí náklady EA spojené s jeho vývojem. Všechno záleží na tom, jak hru přijmou skalní fanoušci filmu a románové předlohy, kteří budou možná trošku nespokojení. Hra sice dostává v recenzích solidní známky, ale není to nic světoborného, což v případě The Godfather nestačí. Fanoušci tak kultovní licence, jakou The Godfather bezesporu je, totiž nesnesou nic jiného než naprostou dokonalost, která tentokrát dosažena nebyla. A to určitě není dobré vzhledem k tomu, že si EA hodlá v budoucnu namastit kapsy na nejméně dvou dalších The Godfather titulech.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama